marți, 20 iulie 2010
![]()
Foto: consulting.md
|
Moldovenii navighează pe internet în căutarea pieselor muzicale, știrilor de divertisment, despre castastrofe, situații excepționale, dar și informații din știință și politică. Aceste informații se conțin în studiul companiei Magenta Consulting, realizat în 24 de localități urbane.
Potrivit rezultatelor cercetării, știrile din politică pe on-line sunt citite de persoane cu vîrsta de la 25-54 ani, cei cu studii superioare și superioare incomplete, cu venituri de peste 3000 MDL, și într-o măsură mai mare de către locuitorii din nordul țării.
Știrile din știință sunt căutate în deosebi de tinerii de 25-29 de ani și de persoanele de 55-65 ani, în timp ce rețetele culinare sunt căutate de persoanele cu un venit de 5001-6000 MDL, iar știrile economice - de cei de 25-29 de ani, cu studii superioare și postuniversitare.
Potrivit sursei, tematicile care atrag cel mai mult atenție la posturile TV sunt politica, detectivele și emisiunile judiciare, catastrofele și situațiile excepționale. Radioul este ascultat de majoritate pentru muzică, dar și pentru a afla știrile din politică, domeniul social și divertisment. Divertismentul este preferat de mai mult de jumătate din auditoriul cu vârsta cuprinsă între 25-34 ani, liceeni și studenți, cu venituri între 1500-4000 MDL.
Concluziile efectuate de compania de consultanță arată că se observă o evoluție calitativă a auditoriului în mediul on-line, acest fapt fiind confirmat şi de alte cercetări similare efectuate de Magenta Consulting în mediul rural şi urban pe parcursul ultimului an.
UNIMEDIA precizează că cercetarea a fost efectuată pe un eșantion reprezentativ de 1400 de respondenți cu vîrsta 14-65 ani din 24 de localități urbane (marja de eroare +/-2,6%), respondenților oferindu-li-se posibilitatea să bifeze cîte 3 tematici maxim pe fiecare mijloc mass-media.
0 Comments:
Post a Comment