Constantin Tănase: Televiziunile de genul PublikaTV și JurnalTV au un singur Dumnezeu - AUDIENȚA

joi, 22 iulie 2010

Constantin Tănase: Televiziunile de genul PublikaTV și JurnalTV au un singur Dumnezeu - AUDIENȚA
Foto: timpul.md

Televiziunile de genul PublikaTV și JurnalTV au un singur Dumnezeu - AUDIENȚA, iar audienţa are şi ea la rândul ei un (singur) nume - BANUL. Când la Bucureşti a fost lansată „Realitatea TV”, credeam că nu o să mă mai satur de ea. După scurt timp însă ceva s-a „frânt” în mine, dar mă temeam să recunosc că „ceva” nu e în regulă. Apoi am făcut un efort să recunosc, iar ceea ce am recunoscut e cam ceea ce a declarat celebra prezentatoare TV Andreea Marin (n.r. „Cert e că azi nu mă mai uit aproape deloc la televizor la posturile româneşti, am doar două-trei programe pe care le mai urmăresc din când în când, pentru că ideea mea despre jurnalismul de televiziune pare să fie demodată în contextul actual şi nu mă regăsesc în ceea ce se întâmplă adesea pe micul ecran în prezent: scandaluri inventate de dragul unor modeste puncte de audienţă, lauda de sine fără merite reale, o scară inversată a valorilor, vorbe goale, forme fără fond). Am aşteptat cu mult interes, dar şi cu multă îngrijorare, lansarea la Chişinău a două „televiziuni de ştiri”. După lansare, îngrijorarea mea nu mi s-a părut lipsită de temei. Afirmațiile aparțin ziaristului Constantin Tănase, publicate în Timpul de dimineață.


Potrivit lui, există însă şi o deosebire de substanţă între televiziunile de ştiri de la Bucureşti şi cele de la Chişinău. Tănase scrie că televiziunile de la Bucureşti (mai) pot fi privite fiindcă au valori. Chiar dacă bat apa în piuă, o bat cu talent, chiar dacă mai spun şi prostii, le spun frumos, într-o admirabilă limbă română, şi le spun oameni de certă valoare. "La noi, din păcate, televiziunile duc lipsă de personalităţi, de oameni de valoare, de aceea şi dezbaterile, talk-show-urile sunt salvate nu de moderatori, ci de invitaţi, când se nimeresc a fi buni. Cele două „televiziuni de ştiri” nu au născut încă niciun om de televiziune cât de cât remarcabil, iar în lipsa acestora spaţiul este „umplut” cu cadre foarte tinere (ceea ce nu e foarte rău) şi cu „cadre” adunate de la fostele „M-1” şi „EUTV” şi încă existenta NIT", mai notează editorialistul.

Conform celor publicate de directorul ziarului, cei care pot fi priviți cu interes la cele două televiziuni de știri sunt Constantin Cheianu (JurnalTV) și Sergiul Voloc (PublikaTV).

"Ştiu, reflecţiile de mai sus îi vor supăra pe unii. Să se supere, un lucru însă vreau să se reţină: ceea ce am spus, am spus cu îngrijorare, nu cu răutate", conchide Tănase.

sursa: Unimedia

0 Comments: