236 de petiţii din cele 646 parvenite la ANRE au fost rezolvate în favoarea consumatorilor

joi, 22 iulie 2010

236 de petiţii din cele 646 parvenite la ANRE au fost rezolvate în favoarea consumatorilor
Foto: thedailygreen.com

În primul semestru al anului 2010, numărul petiţiilor parvenite la Agenţia Naţională pentru Reglementare în Energetică (ANRE) de la consumatorii de resurse energetice s-a ridicat la 646, fiind în creştere faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut cu 20,7%. Din cele 646 petiţii, 236 – au fost rezolvate în favoarea consumatorilor, arată un raport privind petiţiile şi adresările examinate de ANRE în perioada 1 ianuarie – 30 iunie 2010.


Creşterea petiţiilor se datorează, potrivit Agenţiei, majorării numărului de reclamaţii privind erorile în facturarea consumului de energie (136 petiţii sau 21% din total), încălcarea condiţiilor contractelor de furnizare a resurselor energetice (81 sau 12,5%), calitatea serviciilor prestate de către furnizori (65 sau 10%), racordarea la reţelele de distribuţie (64 petiţii sau 10% din total).

Din cele 646 petiţii parvenite la ANRE, 236 – au fost rezolvate în favoarea consumatorilor, la 307 petiţii au fost date explicaţii şi consultări solicitate de semnatarii acestora, 31 - au fost remise după competenţă, iar 72 petiţii se află în fază de examinare.

Majoritatea absolută a petiţiilor – 440 – vizează activitatea furnizorilor de energie electrică, restul – a întreprinderilor din sectorul gaze naturale şi termoenergetică. Cele mai multe petiţii – 402- au parvenit la ANRE de la clienţii RED Union Fenosa. Consumatorii din zonele deservite de RED Nord şi RED Nord-Vest au adresat 21 şi, respectiv, 17 petiţii, clienţii SA „Moldovagaz” – 82 petiţii, SA „Termocom”- 35, iar SA „CET Nord” – 10 petiţii.

Conform legislaţiei în vigoare, ANRE examinează petiţiile consumatorilor de resurse energetice privind litigiile acestora cu furnizorii în limitele competenţei sale. În cazul în care consumatorul nu a primit, în termenele stabilite, răspuns la petiţia sa de la furnizor sau dacă nu–i satisfăcut de măsurile întreprinse de acesta, el este în drept să se adreseze la ANRE sau în instanţa de judecată.

sursa: Unimedia

0 Comments: