luni, 19 iulie 2010
![]()
Foto: fs.pescarsportiv.ro
|
În urma unei acţiuni de control privind respectarea prevederilor legale referitoare la modul de comercializare, etichetare şi prezentare a pâinii şi a produselor de panificaţie, din cei 67 de agenţi economici verificaţi, 63 de agenţi sau 94% au înregistrat abateri de la prevederi. Din totalul de 111 loturi de produse alimentare, s-au depistat 32 de loturi de produse neconforme cerinţelor legale, informează Serviciul de Presă al Ministerului Economiei.
Acţiunea de control a avut loc în al doilea trimestru al anului curent, în toate raioanele republicii, inclusiv în municipiul Chişinău şi a fost realizată de Inspectoratul Principal de Stat pentru Supravegherea Pieţei, Metrologie şi Protecţie a Consumatorilor.
Abateri au fost constatate la comercializarea produselor preambalate cu termenul de valabilitate expirat, fără certificat sau declaraţie de conformitate şi în lipsa documentelor de provenienţă. De asemenea, s-a depistat marcarea necorespunzătoare sau lipsa marcării totale a produselor, lipsa registrului de reclamaţii, utilizarea la producere a mijloacelor de măsurare neverificate metrologic.
Inspectorii au întocmit 128 de procese-verbale cu privire la contravenţie, 62 de prescripţii de înlăturare a neconformităţilor, 38 prescripţii de interzicere temporară a lotului (interzise 32 loturi de produse, în sumă de 8,171 mii lei), 7 prescripţii de interzicere a utilizării mijloacelor de măsurare neverificate.
Inspectoratul Principal de Stat pentru Supravegherea Pieţei, Metrologie şi Protecţie a Consumatorilor sugerează consumatorilor să solicite vânzătorului prezentarea produsului pentru a verifica aspectul, să refuze produsele care prezintă aspect necorespunzător, pâinea şi produsele de panificaţie ce prezintă urme de mucegai, produsele care prezintă data valabilităţii minimale modificată sau depăşită. De asemenea, consumatorului i se recomandă să cumpere pâine şi produse de panificaţie doar din locuri autorizate, iar la cumpărarea produselor alimentare, să solicite şi să păstreze bonul de casă.
În caz că doriţi să puneţi întrebări sau să faceţi reclamaţii puteţi apela la Secţia relaţii cu consumatorii şi mass-media 74-14-64.
0 Comments:
Post a Comment