De ce să mai vrei o cutie automată cu 4 trepte?!

sâmbătă, 7 mai 2011

De ce să mai vrei o cutie automată cu 4 trepte?!

Acum 10 ani nu prea găseai o cutie automată prin gama modelelor normale, de oraş. Nu avea sens să scumpeşti maşina pentru o cutie de genul ăsta, plus că nici clienţii nu-şi doreau neapărat o cutie automaăa pe maşinile de volum.


Dar apoi clienţii au început să devină tot mai pretenţioşi şi mai comozi, aşa că au cerut cutii automate. Iar producătorii le-au dat, chiar şi pe maşini de clasă mică, gen Opel Corsa sau Ford Fiesta. Doar că aceste cutii erau dintre cele mai ieftine de produs, deci 4 trepte, fără cine ştie ce pretentii de sportivitate din partea lor. Ba chiar penalizau dinamica rău de tot, încât erau diferenţe mari între acelaşi motor, dar cu transmisii diferite.

Vremurile au evoluat însă, iar aceste cutii vechi, în 4 trepte, nu mai au ce căuta în oferta producătorilor, indiferent de pretenţiile lor. Pur şi simplu, la fel cum nimeni nu mai face maşini fără servodirecţie, nimeni n-ar trebui să mai ofere aceste cutii automate în 4 trepte, care nu aduc decât dezavantaje.

Însă, iată că şi în 2011 sunt unii constructori care oferă aşa ceva, pe modele noi, bune, economice şi performante, în versiunile cu cutie manuală. Dacă îi pui însă o automată cu 4 trepte, diferenţele apar imediat şi sunt consistente.

Ca să nu mai bat câmpii aiurea, să vedem doua exemple:

Masini cutie automata, 4 trepte, comparatie

Acum, explicaţi-mi voi de ce ar vrea cineva să plateasca circa 1.200 euro în plus pentru o maşină mai lentă, care consuma mai mult. Doar pentru a nu mai schimba treptele?! Indiferent cât de comod ai fi, merită? Când îţi iei o maşină de clasă mică sau compacta, cu motoare de-astea, nu cumva vrei cât mai multă eficienţă?

Sursa: motorstory.ro 

 


0 Comments: