BNM întreabă despre tine, pentru a menține stabilitatea prețurilor

vineri, 6 mai 2011

BNM întreabă despre tine, pentru a menține stabilitatea prețurilor
Foto: bnm.md

Banca Naţională a Moldovei a elaborat un chestionar pentru studiul consumatorilor şi mediului de afaceri (CCMA), scopul căruia este de a evalua și estima aşteptările inflaționiste ale acestora pe termen scurt şi mediu. Vezi în continuare ce înseamnă așteptări inflaționiste și unde găsești chestionarul pentru completare.


Aşteptările inflaţioniste reprezintă unul din canalele de transmisie a politicii monetare bazate pe regimul de ţintire a inflaţiei. Evoluţia aşteptărilor inflaţioniste este influenţată, în mare parte, de deciziile adoptate de banca centrală şi informaţiile furnizate de către aceasta publicului, în condiţii de transparenţă. Aşteptările inflaţioniste ale populaţiei au o natura diametral opusă faţă de aşteptările agenţilor economici. Astfel, analiza acestor două extreme ar permite Băncii Naţionale calibrarea cu precizie a măsurilor de politică monetară în scopul asigurării stabilităţii preţurilor. 

Informaţia obţinută prin intermediul acestor chestionare va fi utilizată de BNM pentru considerarea şi observarea evoluţiilor economice, inclusiv determinarea etapelor ciclului economic, prognozelor pe termen scurt, realizarea cercetărilor economice şi analizelor calitative şi cantitative. Rezultatele examinării chestionarelor vor fi publicate în rapoartele periodice ale BNM. 

Chestionarul pentru studiul consumatorilor şi mediului de afaceri este elaborat pentru consumatori şi agenţii economici după ramuri: industrie, servicii, comerţ cu amănuntul, construcţii, investiţii şi servicii financiare. Completarea chestionarului urmează să fie efectuată în mod benevol şi anonim lunar şi /sau trimestrial. Chestionarul este disponibil pentru completare on-line pe pagina-web oficială www.bnm.md.

Sursa: UNIMEDIA


0 Comments: