(grafic) PrimeTV , Moldova1 și ProTV Chișinău - lideri la capitolul volum de publicitate vândut partidelor în campania electorală

miercuri, 27 octombrie 2010

(grafic) PrimeTV , Moldova1 și ProTV Chișinău - lideri la capitolul volum de publicitate vândut partidelor în campania electorală
Foto: Colaj UNIMEDIA

Prime TV, Moldova 1 și ProTV sunt primii în topul posturilor de televiziune cu cel mai mare volum de publicitate electorală, iar Partidul Democrat este formațiunea care cumpără cel mai mare volum de publicitate televizată.

Cel puțin așa arată rapoartele financiare ale primelor 11 partide, înregistrate în calitate de concurenți electorali la Comisia Electorală Centrală.

Prime, postul controlat de omul de afaceri Vlad Plahotniuc, are cel mai mare venit acumulat din publicitatea electorală în primele 3 săptămâni de campanie - 657 mii lei, bani furnizați doar de Partidul Democrat. PD este unicul partid care a cumpărat servicii publicitare de la Prime, în contextul care un minut de publicitate electorală la acest post costă de la 3,5 mii la 5 mii euro.


Al doilea în clasament este postul public de televiziune Moldova 1. De serviciile publicitare ale televiziunii beneficiază 5 partide: PCRM, PD, AMN, PL și PPpNȚ, care în total au transferat cătrea această instituție media jumătate de milion de lei. Televiziunea publică este urmată în top de postul Pro TV, care difuzează publicitate pentru patru partide, în sumă totală de 462 mii lei.

Publika TV continuă topul, oferind servicii publicitare în valoare de 280 mii lei. Doar două partide, PCRM și PD, au ales să cumpere publicitate de la postul de televizune procomunist NIT, în valoare de 180 mii lei.

UNIMEDIA precizează că, deși Partidul Comuniștilor are cele mai mari cheltuieli în această campanie electorală, Partidul Democrat este formațiunea care a cheltuit cel mai mult pe serviciile publicitare televizate - peste 1,3 milioane de lei, adica 75 la sută din suma totală a cheltuielilor pentru 3 săptămâni de campanie electorală.



sursa: Unimedia

0 Comments: