(grafic) Postul de televiziune NIT desfășoară o amplă campanie de defavorizare a AIE și de favorizare a PCRM, se arată în raportul de monitorizare a presei dat publicității de CJI, API și IMAS Chișinău

marți, 19 octombrie 2010

(grafic) Postul de televiziune NIT desfășoară o amplă campanie de defavorizare a AIE și de favorizare a PCRM, se arată în raportul de monitorizare a presei dat publicității de CJI, API și IMAS Chișinău
Foto: Colaj UNIMEDIA

„Postul privat NIT a dat dovadă de un evident partizanat politic, făcând campanie pentru Partidul Comuniștilor. Formaţiunea a fost prezentată fie în lumină pozitivă, fie neutră. Totodată, Alianţa de Guvernare şi partidele componente ale acesteia a fost criticată şi defavorizată”. Declarația aparține directorului executiv al Centrului pentru Jurnalism Independent, Nadine Gogu, lansată în cadrul conferinței de prezentare a raportului de monitorizare a presei pentru perioada 28 septembrie - 10 octombrie 2010.

Potrivit datelor statistice, NIT a defavorizat AIE și a favorizat direct PCRM, Prime - defavorizează în mod direct Partidul Liberal Democrat, JurnalTV a defavorizat PCRM, PublikaTV a defavorizat mai mult PCRM și PLDM decât le-a favorizat, iar Moldova1 favorizează în linii generale partidele membre ale Alianței de Guvernare.


Realizatorii studiului declară că instituţiile media au reflectat, în majoritatea  cazurilor, neutru, echidistant şi imparţial, concurenţii electorali în perioada 28 septembrie-10 octombrie, cu excepţia presei care, şi la alegerile precedente, a promovat Partidul Comuniştilor – Nezavisimaia Moldova, Moldova Suverană, Omega şi NIT.

Potrivit raportului, portalul de știri UNIMEDIA a avut un comportament editorial relativ echilibrat, prezentând opinii şi poziţii diferite ale partidelor în contextul campaniei electorale.

Autorii raportului au remarcat că posturile publice, Moldova 1 şi Radio Moldova, au renunţat la practica din anii precedenţi de a începe buletinele de ştiri cu materiale favorabile pentru partidele de guvernământ, reflectând în majoritatea cazurilor neutru concurenţii electorali.

Raportul de monitorizare a mass-media în campania electorală pentru alegerile parlamentare anticipate din 28 noiembrie 2010 este realizat de către Centrul de Jurnalism Independent (CJI), Asociaţia Presei Independente (API) şi Institutul de Marketing şi Sondaje IMAS-INC Chişinău.

Vezi mai jos grafice care arată prezentarea concurenților electorali în buletinele de știri:










sursa: Unimedia

0 Comments: