Fabrica "Bucuria" produce şi comercializează ciocolate la comanda Tutun-CTC, care au aspectul unui ambalaj de pachet cu ţigări

vineri, 22 octombrie 2010

Fabrica

“MARENGO Forte” - ciocolată şi ţigări cu acceaşi denumire şi acelaşi ambalaj.  Ciocolata este produsă şi comercializată de fabrica "Bucuria" la comanda întreprinderii de stat Tutun-CTC şi imită în totalitate pachetele de ţigări cu aceeaşi denumire şi care sunt vândute tot în reţelele de magazine “Bucuria”. Acesta lucru încalcă grav Legea cu privire la tutun şi la articolele din tutun, scrie pe blogul său Antoniţa Fonari, Director executiv Centrul de Resurse „Tineri şi Liberi”.

Sursa menţionează că Legea respectivă, cu nr. 278 din 14.12.2007, articolul 13, cu referinţă la Publicitatea articolelor din tutun, spune:

“(1) Se interzice publicitatea directă sau indirectă a articolelor din tutun la televiziune, la radio, în presa scrisă şi cea electronică (prin intermediul internetului), în sălile de cinema, prin utilizarea denumirii mărcilor acestora în vederea promovării altor produse sau servicii, precum şi publicitatea exterioară a articolelor din tutun, cu excepţia celei prevăzute la alin (2).


(2) Publicitatea se permite numai sub formă de imagine a mărcii comerciale şi a logotipului, plasată în următoarele locuri: a) în interiorul sediului principal al agentului economic care produce, importă sau comercializează angro articole din tutun; b) în interiorul locurilor specializate de comercializare cu amănuntul a articolelor din tutun consumatorilor finali; c) pe accesoriile de fumat (brichete, chibrituri, scrumiere).

(3) Publicitatea specificată la alin.(2) trebuie să conţină unul din avertismentele generale privind dauna fumatului indicate la art.11 alin.(3) lit.a). Avertismentul trebuie să ocupe o suprafaţă egală cu cea a publicităţii şi va fi scris cu caractere aldine negre pe fond alb.

(4) Se interzice stimularea vânzărilor, promovarea produselor din tutun prin sponsorizare, orice activitate care induce în eroare sau creează o închipuire eronată despre caracteristicile produsului şi despre impactul acestuia asupra sănătăţii.”

Menţionăm că în această săptămână un grup de experţi ai Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii (OMS) au vizitat R. Moldova pentru a monitoriza implementarea de către ţara noastră a prevederilor Convenţiei Cadru cu Privire la Controlul Tutunului (CCCT).

Organizația Mondială a Sănătății şi Ministerul Sănătăţii nu au găsit de cuviinţă să se întâlnească cu organizaţiile neguvernamentale din domeniu şi orice încercare a ONG din domeniul sănătate de a “ajunge la înalţii oficiali” s-a sfârşit cu răspunsuri evazive din partea OMS şi a Ministerului.

sursa: Unimedia

0 Comments: