(doc) Raport de monitorizare a presei. Vezi aici cum mass-media din R. Moldova se comportă în prima parte a campaniei electorale

joi, 21 octombrie 2010

(doc) Raport de monitorizare a presei. Vezi aici cum mass-media din R. Moldova se comportă în prima parte a campaniei electorale
Foto: Colaj UNIMEDIA

În perioada campaniei electorale, mai multe instituții media din R. Moldova se află sub monitorizarea organizațiilor de specialitate, care au publicat zilele trecute un raport pentru perioada 28 septembrie – 10 octombrie 2010.

Potrivit sursei, cele 10 posturi de radio şi tv monitorizate au difuzat un număr destul de mare de materiale cu impact electoral direct sau indirect. Pe lângă materialele ce vizează direct procesul electoral (cum ar fi dizolvarea parlamentului, stabilirea datei alegerilor, înregistrarea partidelor la Comisia Electorală Centrală (CEC), listele electorale), majoritatea posturilor vizate au urmărit şi reflectat pe larg şi procesul politic, în special disensiunile din interiorul Alianţei de guvernământ, materialele de acest fel având o conotaţie electorală indirectă.


Aceasta explică numărul mare de materiale la toate posturile monitorizate în care apar preşedintele interimar al ţării şi prim-ministrul, dar şi ceilalţi membri ai Alianţei de guvernământ, vizaţi în subiectele controversate ce ţin de modificarea Legii bugetului de către Guvern, fără a consulta Parlamentul.

Dintre posturile TV, cel mai mult spaţiu pentru ştiri şi emisiuni de opinie a fost alocat de Jurnal TV, urmat de Publika TV şi NIT, iar dintre posturile radio – de Vocea Basarabiei.

La posturile publice Moldova 1 şi Radio Moldova, pe lângă partidele constituente ale Alianţei pentru Integrarea Europeană, opinia asupra mai multor probleme şi-au expus-o şi reprezentanţii PCRM, dar şi unele partide extraparlamentare şi experţi independenţi. De remarcat că posturile publice au renunţat la practica din anii precedenţi de a începe buletinele de ştiri cu materiale favorabile pentru partidele de guvernământ. Buletinele de ştiri de la M1 şi Radio Moldova au început în marea majoritate a cazurilor cu materiale ce tratează subiecte comunitare.

În prima perioadă de monitorizare, agenţia de ştiri Infotag şi portalul UNIMEDIA au avut un comportament editorial relativ echilibrat, prezentând opinii şi poziţii diferite ale partidelor în contextul campaniei electorale. 

Raportul de monitorizare a mass-mediei în campania electorală pentru alegerile parlamentare anticipate din 28 noiembrie 2010 este realizat de către Centrul de Jurnalism Independent (CJI), Asociaţia Presei Independente (API) şi Institutul de Marketing şi Sondaje IMAS-INC Chişinău.

Descarcă aici RAPORTUL INTEGRAL

Vezi mai jos detalii despre instituțiile media monitorizate, dar și grafice din raport:

TV: Moldova 1, Prime TV, 2 Plus, NIT, N4, Jurnal TV, Publika TV
Radio: Radio Moldova, Prime FM, Vocea Basarabiei
Presa scrisă: Timpul de dimineaţă, Moldova Suverană, Nezavisimaia Moldova, Flux, Jurnal de Chişinău,  Komsomolskaia pravda v Moldove, Evenimentul Zilei, Panorama, Golos Bălţi (Bălţi), Vesti Gagauzii (Comrat), Cuvântul (Rezina), Gazeta de Sud (Cimişlia).
Agenţii de presă şi portaluri web: Moldpres, Infotag, www.omg.md, www.unimedia.md
































sursa: Unimedia

0 Comments: