Filat: "Am vrut funcţia de preşedinte al Parlamentului, dar de dragul AIE am acceptat funcţia de prim-ministru"

luni, 9 august 2010

Filat:
Foto: 4.bp.blogspot.com

"PLDM a avut după alegerile din 29 iulie, cel mai bun scor, de unde şi am avut dreptul de a alege primii o funcţie. Am optat pentru funcţia de Preşedinte al Parlamentului, însă de dragul Alianţei pentru Integrare Europeană am acceptat Guvernul într-o situaţie foarte complicată, având o misiune imposibilă chiar". Declaraţia aparţine prim-ministrului Vlad Filat, lider al Partidului Liberal Democrat, lansată în seara zilei de ieri, 9 august, în cadrul unei emisiuni de la Jurnal TV.

Filat a precizat că a respectat întotdeauna toate înţelegerile Alianţei şi de foarte multe ori a tăcut, doar pentru a nu crea tensiuni şi neînţelegeri în cadrul AIE. "Dacă e să ofer un exemplu concret, chiar şi decretul preşedintelui interimar Ghimpu prin care ziua de 28 iunie a fost declarată drept zi a ocupaţiei sovietice, trebuia semnat şi de premier, însă nu am spus nimic, am purtat discuţii şi am ajuns în cele din urmă la o poziţie comună vis-a-vis de acea zi", a mai adăugat liderul PLDM în cadrul emisiunii.


Referindu-se la candidatura lui Marian Lupu pentru funcţia de şef al statului, Vlad Filat a subliniat că nu este vinovat că comuniştii nu au votat pentru el. "Lupu singur a declarat că nu mai este candidatul AIE la postul de preşedinte încă din 5 decembrie 2009. De ce nu s-a supărat pe liderul PL, Mihai Ghimpu, care a zis că va candida la funcţia de şef al statului? Cred că ceea ce face acum Lupu nu este decât o bază pentru nişte acţiuni care urmează", a conchis premierul.

Preşedintele PLDM s-a întrebat dacă Lupu nu a uitat cumva că alegerile prezidenţiale vor avea loc odată cu cele parlamentare, şi în acest context, "cum ar putea un partid de anvergură ca PLDM să facă campanie electorală pentru partid în Parlament şi pentru candidatura unui alt partid concurent la Preşedinţie?".

Filat a ţinut să sublinieze că Alianţa pentru Integrare Europeană există, este fucţională şi îşi îndeplineşte programul semnat acum un an.

UNIMEDIA aminteşte că liderul PDM, Marian Lupu, a declarat că AIE nu mai există şi că Vlad Filat a trădat principiile Alianţei după ce, acesta din urmă, a declarat public că PLDM va avea propriul candidat la funcţia de şef al statului.

Sursa: UNIMEDIA cu referire la Jurnal TV
Redactor: Maia Visterniceanu


0 Comments: