(video) Declarații după întâlnirea Voronin-Lupu: Am vorbit despre organigrama Guvernării, încă nu s-a decis nimic. Nu am discutat despre funcții

vineri, 10 decembrie 2010

(video) Declarații după întâlnirea Voronin-Lupu: Am vorbit despre organigrama Guvernării, încă nu s-a decis nimic. Nu am discutat despre funcții
Foto: Colaj UNIMEDIA

Liderii Partidului Democrat și cei ai Partidului Comuniștilor au ieșit în urmă cu câteva minute de la întâlnirea programată pentru ora 11.00. Potrivit lor, aceștia au discutat despre organigrama viitoarei guvernări, despre principiul echilibrului, dar și potențiali candidați pentru funcția de președinte al țării.  

Vladimir Voronin (PCRM) a menționat că s-a discutat și versiunea în care președinte al țării să fie propusă o persoană din afara politicului. De cealaltă parte, Marian Lupu (PD) a subliniat că discuțiile vor continua, atât cu PCRM, cât și cu PLDM-PL, cu care se va întâlni în seara zilei de astăzi. "Noi mizăm pe principiul echilibrului, vectorul de integrare europeană. Nu am discutat despre retragerea lui Vladimir Voronin din orice funcție publică", a precizat liderul democrat.  


Vedeți mai jos principalele declarații făcute de Vladimir Voronin și Marian Lupu după runda de negocieri de azi dimineață: 

Vladimir Voronin, președinte PCRM: S-a decis că trebuie să activăm, să lucrăm, să promovăm interesele R. Moldova. Când vom termina definitiv tratativele vom face anunțuri. Cred că nu a mai rămas mult timp până atunci. Nu am partajat funcții. Am lucrat puțin la organigrama de guvernare. Nu putem să spunem pentru ce funcții pledăm pentru că nu am terminat definitiv cu organigrama. Mai mult am lucrat asupra următoarei structuri a guvernului, dacă nu înțelegeți ce este asta organigramă. Propuneri parvin din ambele părți. Cea mai importantă înțelege care a fost astăzi este ca persoanele să fie alese în bază de profesionalism. Trebuie să ne ridicăm mai sus de ambițiile de partid. Nu vom insista ca aceste persoane să fie alese din lista membrilor de partid. Încă nu am pus punct, dar ne oprim la cele 16 ministere care există acum. Nu este adevărat că am ajuns la spital după întâlnirea cu Serghei Narîșkin. Este adevărat că am fost atacat de un virus după întâlnirile electorale și acum urmez un tratament medical. Dacă vom forma o coaliție cu PD vom oferi funcții și celor din opoziție dacă vor face față. La fel am făcut și în 2001. Am vorbit și despre propunerea ca la funcția de președinte să fie înaintată o persoană care nu este parlamentar, care este din afara politicului. Se discută și versiunea cu privire la modificarea Constituției. 

Marian Lupu, președinte PDM: Vreau să vă asigură că PDM nu a cerut ca jurnaliștii să fie blocați la poartă. Astăzi a continuat dialogul cu reprezentanții PCRM. Am discutat în detalii la nivel de priorități referitor la politica internă și externă, inclusiv despre vectorul de integrare europeană. Nu am discutat repartizări de funcții sau detalii de acest gen. Am vorbit despre structura organelor executive. Nu aș putea să menționez că astăzi constatăm punerea anumitor puncte. Este un proces care trebuie să continue.  Este greu de spus termenul limită pentru finisarea negocierilor. Depinde mult și despre flexibilitatea părților. PD nu este în favoarea tergiversării negocierilor și discuțiilor, mai ales că factorul de timp este crucial - nu avem adoptată nici politica fiscală, nici legea bugetului pentru 2010. Trebuie să ne mișcăm cât mai repede. Noi discutăm în ambele direcțiii. Totul este în interesul țării. Declarațiile de presiune a partenerilor nu vor merge. Noi mizăm pe principiul echilibrului. Nu am discutat subiectul cu privire la retragere lui Vladimir Voronin din orice funcție publică. Mi-a plăcut reportajul ProTV de ieri. Vă felicit. A fost o idee extrem de ingenioasă. Referitor la faptul protagonistul "câinele-lup" care a mâncat/a ales carnea din vasul în care era PL-PLDM nu îl comentez și vă las pe dvs să interpretați.  




Sursa: UNIMEDIA


0 Comments: