Mentalitatea la moldoveni

miercuri, 8 decembrie 2010

Mentalitatea la moldoveni
Foto: blondadeladrept.wordpress.com

„la noi problema e`n mentalitate….trebu s skimbam yn primu rynd mentalitatea la moldoveni…” (comentarii Unimedia). Ce înseamnă „mentalitate”? 


Eu dacă vreau să cunosc pe cineva bine, dacă vreau un Xray neinvaziv al unui om care cere un double check – îl fac să scrie. Un mail, un mesaj, sau orice.

MULTUMESC PENTRU COMPANIE A FOST FOARTE PLACUT NOPATE BUNA PUP

Un SMS poate fi o biopsie a minţii care îl generează. O mică particulă, aparent irelevantă, care însă repetă, la scală mică, componentele întregului.

Felul în care scriem expune fiecare element al organizării noastre mentale. Şi asta, pentru că scoate din joc corpul, intermediarul (artificial?) între idee şi societate.

Deseori, în contact direct cu mintea omului – în lipsa zidurilor cu ochi, voce, mimici şi feromoni – argumentele pot părea mult mai confuze şi mai puţin convingătoare decât într-o conversaţie live. De asta, de exemplu, unii politicieni n-ar trebui să-şi faca bloguri şi conturi pe facebook.

Dar, ce înseamnă „mentalitate”?

dragut-o sa shti ca deja nu`mi place..kind s aud vorbe..eu park destul de normal ma`m purtat ku tine..ti`am gresit ku ceva?te`am ofensat?…hai dar te rog tine`t vorbele akasa..da dak tare vreai sa shtii..nu eshti prima kare zice la lume ka folosesk multe punkte kind sktiu…i`ti raspund… folosesk punkte deoarece eu …ma GHINDESK…asa ka data viitoare… in lok sa ma kritici pe la spate intreaba`ma in fatza..eu numa genez sa i`ti raspund….

Faces.md, odnoklassniki ş.a. arată cum funcţionează mintea multor tineri. La ce sunt sensibili. Cum se formează relaţii. Şi cum vor fi aceste relaţii, după ce se vor fi format.

Sigur, mulţi dintre aceşti tineri vor creşte, vor face o facultate şi vor scrie teze de licenţă şi de master; cu vocabular mai bogat, (poate) cu mai multe cratime puse la loc, dar cu aceeaşi schemă logică. Şi iar, munca de stilizator la revistele ştiinţifice de la noi va rămâne şi pe viitor cea mai grea meserie. Iar apelurile procurorilor, cele mai ininteligibile opere scrise vreodată.

Continuare pe blogul Blondei de la Drept...

sursa: Unimedia

0 Comments: