Cu ce fel de mâncăruri ne servește televiziunea?

miercuri, 12 ianuarie 2011

Cu ce fel de mâncăruri ne servește televiziunea?
Foto: nativozian.wordpress.com

Odată ce am scăpat de sub jugul sovietic, ne-am bucurat cu toții: Uraaaaaaaaaa, avem democrație! Odată cu democrația, a venit și televiziunea libera, de diverse culori și pentru diferite gusturi. Puterea sovietică, ne servea doar cu un fel de televiziune: posacă, uniformă, cenzurată. Într-un cuvânt negustoasă. Când s-au deschis marele ”porți” ale eterului, parcă ni s-a dat mana cereasca: pachete cu câte 54 de canale, TV prin satelit, canale în rusa, romana, engleza, franceză. Doamne, ce noroc pe noi. Uite acum vom fi informați și noi! 


Am hotărât sa fac o analiza: chiar este atât de ”gustoasă” aceasta televiziune, pe care o avem din 1990 în coace sau doar e o himera care se vrea a fi frumoasă si arătoasa?

Din cele 54 de canale pe care eu le am, numai 11 transmit în limba romana. Politica editoriala a canalelor este dictata sau de politicieni, sau de oligarhi. De un timp în coace prefer sa citesc știrile pe Internet, pentru că meniul știrilor prezentate de canale este urât mirositor, ingredientele sunt prost alese, au diverse izuri, și la urma mă pot alege cu o indigestie sau intoxicație informațională. Mai mult decât atât, astăzi canalele se ghidează după principiul ”Good news, no news” – ne trebuie senzații, cât mai multa violență, dramă, sânge… Ce vezi când deschizi dimineața TV – câte victime a făcut cutare calamitate, sau cutare accident, cine a mai fost demascat, cui i s-a întins o capcana anti-corupție și a fost prins, cum s-au bătut niște cumetri după o beție crâncenă, cum se cearta între ei politicienii și se bat, etc.

Uraaaa, avem si spațiu comercial la TV! Fraților, trebuie sa-l folosim la maximum. Nu de alta, dar telespectatorii se uita la TV nu pentru a afla informații, pentru a urmări un film sau o emisiune. Sunteți naivi, daca credeți astfel. Ne uitam pentru a ști ce fel de pasta de dinți trebuie să cumpăram, unde sa ne ducem în vacanță, ce maioneza sa folosim în salate, ce ziar să citim, pentru cine să votam, șamd. Uneori am impresia că mi se servește reclame cu emisiune, și nu emisiuni cu reclame. Multe frunze de salata și o bucățica mică de carne. Uite așa ar arata felul asta de mâncare TV.

Continuare pe blogul Nati Vozian... 

sursa: Unimedia

0 Comments: