Sectorul telecomunicaţiilor din Moldova a trecut testul crizei cu brio

joi, 13 ianuarie 2011

Sectorul telecomunicaţiilor din Moldova a trecut testul crizei cu brio
ec.europa.eu

Sectorul telecomunicaţiilor a făcut faţă crizei mult mai bine decât alte sectoare ale economie, consideră experţii. Rata de penetrare a telecomunicaţiilor mobile a ajuns la nivelul remarcabil de 83%, iar cea de penetrare a internetului - la 14%. Din această perspectivă, Moldova a fost una din ţările cu cea mai mare rată de creştere în Europa, spun analiştii Expert-Grup în noul număr al publicaţiei "Analiza Creşterii Economice din Moldova MEGA".


Datorită concurenţei aprige între doi jucători mari, numărul abonaţilor telecomunicaţiilor mobile a crescut cu 15% în 2009 şi cu aproximativ 9% în 2010. Venitul mediu pe utilizator a scăzut pentru toţi operatorii în anul 2009, dar a reînceput să crească în 2010. Rata de penetrare a telecomunicaţiilor mobile a ajuns la nivelul remarcabil de 83%, în comparaţie cu 78,1% în trimestrul III al anului 2009.

Piaţa internetului a suferit nişte schimbări structurale semnificative, în timp ce vânzările totale ale pieţei au crescut cu mai mult de 25% în termeni reali în anul 2010. O companie privată şi-a dublat în mod spectaculos cota de piaţă, dizolvând astfel monopolul companiei de stat de telecomunicaţii. Numărul abonaţilor cu conexiune de bandă largă a crescut cu aproape 50% doar într-un singur an, pe când rata de penetrare a internetului a ajuns la 14%, comparativ cu 10,2% la sfârşitul anului 2009. Din această perspectivă, Moldova a fost una din ţările cu cel mai mare rată de creştere în Europa.

În 2010, experţii estimează o creştere în termeni reali cu 7-8% a volumului vânzărilor de telecomunicaţii mobile. În anul 2011, piaţa telecomunicaţiilor fixe va stagna. În ceea ce priveşte piaţa internetului, acesta va fi subsectorul care va creşte cel mai rapid. Datorită concurenţei şi potenţialului de creştere, analiştii Expert-Grup consideră că piaţa se va extinde cu cel puţin 23-25% în anul 2011. 

Sursa: UNIMEDIA


0 Comments: