Natan Garștea: 28 iunie

joi, 8 iulie 2010

Natan Garștea: 28 iunie
Foto: Blogul lui Natan Garștea

Mamica mea, care e o femeie înțeleaptă, a spus așa acum o săptămână, după „În profunzime” cu reprezentanții AIE:
„Ghimpu a spus aceea ce e adevărat, dar acolo la emisiune toți trei îl atacau, iar el trebuia să stea cu capul plecat în fața lor și să le asculte reproșurile. De ce totdeauna noi, moldovenii, trebuie să menajăm sentimentele naționale ale altora, și să tăcem pentru ca ei să nu se simtă incomodați? Normal că nu avem idee națională dacă ne simțim incomod să vorbim despre istoria noastră așa cum a fost ea.”


Chiar nu văd cum aceea ce s-a petrecut pe 28 iunie 1940 poate fi catalogat altfel decât ocupație. Acest lucru trebuia spus încă de la bun început, din '91. Poate că momentul ales nu este cel mai potrivit (nu pentru mine și voi, ci pentru acei din Alianță, ei numără voturi), însă el trebuia spus.

În fine, după toate acestea am început să-l respect pe Ghimpu. Nu voi vota PL, dar îl respect. Iar mamica mea îl va vota.

Iar tăticul meu, care tot e un om înțelept (și un foarte mare patriot, nu din acei contemporani, ci din acei care avreau pe timp sovietic cărți românești fotocopiate în pod și care a depus pe Aleea clasicilor în fața bustului lui Mihai Eminescu flori și lumânări la comemorarea a 90 de ani de la moartea lui... da, ați calculat bine, asta era în anul 1979), când a fost odată întrebat la o ședință de partid despre importanța zilei de 28 iunie pentru el, a spus: „E o zi foarte importantă pentru mine - e ziua mea de naștere”.

sursa: Unimedia

0 Comments: