Internetul, în fața radioului și ziarelor la capitolul încredere

marți, 13 iulie 2010

Internetul, în fața radioului și ziarelor la capitolul încredere
Foto: consulting.md

Cel mai mare nivel de încredere ca sursă de informare o au recomandările (61%), televiziunea (57%) și internetul (54%). Radioul are un nivel de credibilitate de 51%, ziarele de 48%, iar revistele de 44%. În acest context putem spune că atunci cînd moldovenii se informează, în primul rînd vor crede în autenticitatea celor spuse de către rude și prieteni, și într-o măsură mai mică în cele văzute la televizor.


Acestea sunt rezultatele unor cercetării trimestriale Magenta National Screening, efectuate de compania Magenta Consulting în 24 de centre urbane ale ţării, pe un eşantion de 1400 de respondenţi (marja de eroare nu depăşeşte ±3%), colectate în luna mai 2010.

De menționat că Internetul, ca mijloc mass-media, are un nivel de încredere doar cu 3% mai mic decât televiziunea, și a depășit nivelul de încredere a celorlalte mijloace de comunicare în masă precum este radioul (51%), ziarele (48%) și revistele (44%).

Analiza multicriterială a relevat faptul că cel mai mult cred în recomandări și în televiziune persoanele cu un venit de peste 6000 MDL, iar Internetul este preferat de către persoanele de pînă la 35 de ani, celibatarii sau cei care locuiesc în concubinaj, mai mult de către vorbitorii de limbă română și cei cu venituri diferite.

UNIMEDIA precizează că cel mai puțin cred în veridicitatea informației din Internet persoanele cu vîrsta de peste 45 de ani și absolvenții școlilor generale.  

Sursa: UNIMEDIA


0 Comments: