duminică, 25 iulie 2010
Foto: motorstory.ro
|
Masinile de astazi sunt pline de tehnologie care te ajuta sa nu pierzi controlul si iti completeaza reactiile pentru a evita un impact. Cele mai importante sunt ABS-ul si ESP-ul. Un alt sistem, care ajuta la reducerea accidentelor din spate, este gata sa li se alature. Sunt 3 faze in care sistemul lucreaza, in functie de iminenta impactului: avertizare, asistare si apoi franarea automata.
Soferul este avertizat cand senzorul radarului sesizeaza scaderea rapida a distantei fata de masina din fata. Teoretic soferul trebuie sa reactioneze, iar pentru a-l ajuta franele sunt pretensionate. Daca nu reactioneaza franele sunt automat aplicate la 30% din deceleratia maxima posibila, lasand timp soferului sa realizeze pericolul si sa franeze. Daca soferul nu reactioneaza in nici un fel, franele sunt aplicate automat, la capacitate maxima. In astfel de situatii este greu ca impactul sa mai poata fi evitat, dar macar franarea va reduce puterea si consecintele.
Bosh a dezvoltat cel mai mult acest sistem, iar o versiune a lui face parte deja din echiparea SUV-ului Volvo XC60. Bosh lucreaza acum la o alta versiune, mai buna, care sa acopere o mai mare varietate de situatii.
Bosh spune ca testele au aratat ca sistemul poate reduce viteza de impact cu procente intre 25 si 55%. O viteza de impact redusa cu 50% reduce energia socului cu aproximativ 75%, ceea ce inseamna ca riscul de ranire este mult diminuat. In aceasta toamna sistemul va debuta pe doua noi modele diferite.
0 Comments:
Post a Comment