Compania „Ericsson” a propus modelul său al Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112

miercuri, 28 iulie 2010

Compania „Ericsson” a propus modelul său al Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112
Foto: ijsunt.ro

Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112 (SNUAU) elaborat de Compania „Ericsson”, implementat în mai multe state europene, are la baza sa principiul de adaptare la condiţiile ţării în care acesta va funcţiona şi este în strictă corespundere cu directiva europeană. Declaraţia a fost făcută astăzi, 28 iulie, de către inginerul  Companiei „Ericsson”, Alexandru Bădescu, în cadrul prezentării modelului SNUAU elaborat de companie.


Sistemul de apeluri 112 va oferi posibilitatea cetăţenului să se adreseze după ajutor în situaţii excepţionale, indiferent în ce regiune a ţării se află, ce fel de telefon utilizază. Serviciul 112 are accesibilitate maximă, apelurile sunt gratuite, ceea ce înseamnă că pot fi realizate  de la toate telefoanele, indiferent de starea contului. Serviciul 112 va avea responsabilitatea să localizeze apelul, să identifice serviciile care vor veni în ajutor şi să asigure prezenţa acestora în cel mai scurt timp posibil, conform standardelor internaţionale. 

Dona Şcola, viceministrul TIC, a menţionat importanţa pe care o acordă Guvernul şi ministerul implementării acestui sistem, care se doreşte a fi unul viabil şi eficeint. Viceministrul TIC a pus accentul pe necesitatea identificării posibilitărţilor în care sistemul 112 va asigura organizarea, dirijarea şi monitorizarea întregului proces de acordare a asistenţei de urgenţă. 

Sistemul va fi disponibil şi oaspeţilor ţării noastre, care nu cunosc limbile vorbite în Moldova, acordând acces comod, rapid, eficient şi gratuit la 4 servicii de urgenţă: pompieri, poliţie, asistenţă medicală de urgenţă şi serviciul gaze

Sursa: UNIMEDIA


0 Comments: