marți, 15 martie 2011
Foto: Automobile-Magazine
|
Odată cu facelift-ul de la jumătatea ciclului de viaţă al lui 308, au apărut zvonuri cu privire la viitorul acestui model şi mai ales la succesorul său. Judecând după strategia de botezare a modelelor Peugeot, ne-am aştepta ca succesorul lui 308 să fie 309. Prima problemă ar fi că 309 a mai existat în istoria recentă Peugeot, iar modelul ar fi ajuns rapid la modelele din urmă, cauzând derută în rândul consumatorilor. Pentru a simplifica problema, cei de la Peugeot vor denumi succesorul actualului model de clasă compactă tot 308.
Prin această alegere, modelul care va debuta în 2013 va avea fraţi de gamă care vor purta acelaşi sufix după cifra 0, lucru care va conferi unitate gamei Peugeot. Excepţia va fi modelul iOn şi vehiculele sale comerciale, dar modelele cu terminaţia "08" vor fi prezente vreme de câţiva ani în gama constructorului din Sochaux. În ciuda vârstei sale, Peugeot 308 este pe locul doi la vânzări în segmentul său pe piaţa din Franţa. Modelul este depăşit doar de Renault Megane, iar cei doi competitori trebuie să se lupte acum cu noul Citroen C4.
Succesorul actualei generaţii de Peugeot 308 va fi realizat pe platforma actualului Citroen C4 şi va fi construit alături de acesta la uzinele din Sochaux şi Mulhouse. Şasiul actualului Citroen C4 va fi modificat înainte ca acesta să fie preluat de Peugeot, dar numeroase componente ar putea fi comune. De asemenea, gama de motorizări este preluată şi ea de la Citroen, iar primul pas în acest sens a fost făcut de 308 facelift cu împrumutarea unor motoare şi transmisii, pentru reducerea costurilor de dezvoltare ale acestora.
0 Comments:
Post a Comment