Apple, în fruntea preferinţelor pentru a cincea oară

vineri, 18 martie 2011

Apple, în fruntea preferinţelor pentru a cincea oară

Potrivit constatărilor date publicităţii de către JD Power and Associates - 2011 U.S. Wireless Smartphone Customer Satisfaction Study, consumătorii sunt mai multumiţi de Apple iPhone decât de orice alt smartphone de pe piaţă. Apple a acumulat un rating de 795 din 1000 de puncte din punct de vedere al satisfacţiei clienţilor. Motorola şi HTC au ocupat locurile 2 si 3, cu un total de 763, respectiv 762 puncte, scrie smartnews.ri cu referire la news.com.


Aceasta nu este prima oara când Apple se clasează în fruntea clasamentului realizat de J.D. Power and Associates. Mai exact, acest ultim clasament marchează cel de-al cincilea an consecutiv în care Apple a depăşit celelalte smartphone-uri analizate. Cu toate acestea, clienţii au fost uşor mai puţin satisfactuţi de smartphone-ul Apple în acest an, comparativ cu 2010. În constatările J.D. Power and Associates din 2010, Apple a reuşit să obţină 800 din 1000 de puncte disponibile.

Apple nu a fost însă singurul care a marcat o scădere a gradului de mulţumire a consumatorilor comparativ cu anul trecut. Atât Motorola, cât şi HTC se confruntă cu această problemă. În anul 2010, cifrele arătau 791, respectiv 781 de puncte pentru cele două companii.

J.D. Power and Associates a declarat că respondenţii şi-au bazat opiniile pe "uşurinţa operării, sistemul de operare, design, opţiuni şi funcţionarea bateriei".

În afară de analizarea pieţei smartphone, J.D. Power and Associates a examinat, de asemenea, alte aspecte, constatând că preţul mediu al unui telefon mobil tradiţional a scăzut la aproximativ 73 dolari în 2011, comparativ cu 81 dolari în 2009.

Pe partea de software, J.D. Power and Associates a observat că aproximativ 66% dintre utilizatori au downloadat aplicaţii social-networking şi jocuri pentru smartphone-urile lor. Programele de călătorie şi aplicaţiile de divertisment au fost, de asemenea, populare în rândul utilizatorilor smartphone, un procent de 54, respectiv 53% declarând că au descărcat asemenea aplicaţii.

Un alt lucru interesant este faptul că deţinătorii unui smartphone care accesează reţele sociale prin intermediul dispozitivelor lor prezintă un grad mai mare de satisfacţie. Aceasta se traduce prin cele 783 de puncte acumulate din rândul acestor utilizatori, comparativ cu 761 de puncte acordate de către utilizatorii care nu accesează reţelele sociale de pe smartphone-urile lor.

Studiul J.D. Power and Associates se bazează pe chestionarea utilizatorilor a aproximativ 7300 smartphone-uri în perioada iulie - decembrie 2010.

Sursa: UNIMEDIA cu referile la smartnews.ro


0 Comments: