Românii - exhibitionişti, moldovenii - timizi

sâmbătă, 19 februarie 2011

Românii - exhibitionişti, moldovenii - timizi
Foto: cojocari.ro

Deci nu se poate. Am râs atât de mult încât mi-a explodat cămaşa. Aţi văzut varianta românească a emisiunii Got Talent, adică Românii au talent? Aţi văzut-o? Doamne, este incredibil. Dacă vă e trist, dacă simţiţi că viaţa din jur este ternă, dacă vreţi să vă creaţi o dispoziţie nebună înainte de a ieşi în oraş, vă recomand show-ul. Este ceva… Ceva de râzi până nu mai poţi. 


Da, mulţi români au tot felul de talente remarcabile. Da, mulţi fac lucruri incredibile. Dar tot atât de adevărat este că foarte mulţi sunt ciudaţi rău. Câtă minte îţi trebuie ca să ieşi pe o scenă, în faţa a sute de oameni, să ştii că milioane de oameni se vor uita la tine, iar tu să zici că ai un talent aparte pentru cântatul pe tastele telefonului mobil? Mai mult, să spui răspicat că ţi s-a descărcat telefonul. Nu-i înţeleg pe unii oameni care au atât de multă exhibiţie. A se face de râs reprezintă un sens în viaţă pentru ei. Latră, urlă, ţopăie, vorbesc aiurea, dansează oribil, cântă execrabil. Ce se întâmplă cu noi, oamenii? De ce ne apucă uneori o nebunie ca asta? Sincer, am râs de m-au luat dracii, dar parcă nu râdeam până la capăt. Mă întrebam, de ce unii oameni nu realizează cât sunt de penibili?

Pe urmă mi-am amintit de frica patologică a moldovenilor de a se face de râs. Ştiţi doar, când copilul pleacă în lume, părinţii îi spun, vezi, nu ne fă de râs. Când moldoveanul dă o nuntă, nu se poate face de râs şi trânteşte o masă de ar hrăni o ţară din Africa timp de o săptămână. Mai bine mori decât să te faci de râs. Asta-i motto-ul moldovenilor. Mă gândeam, oare ce succes ar avea o astfel de emisiune printre moldoveni? Cred că ne-am plictisi. De ce? Pentru că ar veni doar cei cu adevărat buni şi puţini ne-ar zmulge un hohot sănătos de râs. Moldovenii nu vor să se facă de râs… În schimb, la români este pe dos. Mulţi s-ar umili în public, doar, doar cineva-i va băga în seamă. Nu contează, fie şi pentru un minut.

Continuare pe blogul lui Vitalie Cojocari... 

sursa: Unimedia

0 Comments: