(grafic) Drumuri noi până în septembrie 2012, cu o garanţie de exploatare de până la 15 ani

vineri, 18 februarie 2011

(grafic) Drumuri noi până în septembrie 2012, cu o garanţie de exploatare de până la 15 ani
Foto: Ministerul Transporturilor

Demararea lucrărilor de reabilitare a celor două tronsoane de drum Chişinău-Soroca şi porţiunea Chişinău-Hînceşti este preconizată pentru 21 martie 2011 cu durata de execuţie de 18 luni. Cel mai probabil, drumurile vor putea fi utilizate începând cu septembrie 2012. Garanţia de exploatare a drumurilor este de 15 ani, în cazul în care lucrările de întreţinere a drumurilor vor fi efectuate la fiecare 5 ani. 

Astăzi, 18 februarie, Administraţia de Stat a Drumurilor a încheiat trei contracte pentru execuţia lucrărilor de reabilitare a drumurilor naţionale M2 Chişinău-Soroca şi R3 Chişinău-Hânceşti, în valoare totală de circa 400 milioane lei.


Primul contract ţine de reabilitarea drumului M2 Chişinău-Soroca, tronsonul km 26 + 200 - km 54 + 850, în valoare de 200 226 036 de lei. Adică reabilitarea unui km de drum pe acest segment va costa în jur de 7 milioane lei.

Cel de-al doilea contract este cu privire la reabilitarea drumului M2 Chişinău-Soroca, tronsonul km 54 + 850 - 71 + 165, în valoare de 71 113 901 de lei. Aici, un km va fi peste 4 milioane lei.

Contractul trei ţine de reabilitarea drumului R3 Chişinău-Hânceşti, tronsonul km 22 + 00 - km 29 + 920, în valoare de 126 809 958 lei. În acest caz, un km de drum reabilitat va ajunge la peste 16 milioane lei.

Viceministrul Transportului şi Infrastructurii Drumurilor, Boris Gherasim, a explicat că diferenţa în costuri depinde de lucrările care vor fi efectuate, starea actuală a drumurilor, precum şi de diferenţa tehnologiilor constructive. „Pe un tronson va fi lărgit drumul şi vor fi construite 4 benzi, pe altele vor rămâne doar două”, a precizat acesta.

Cele 3 contracte au fost atribuite în urma desfăşurării licitaţiei competitive. La licitaţie au participat 21 companii internaţionale, dintre care 18 au fost calificate pentru depunerea ofertelor. Într-un final, câştigători au fost desemnate două companii din Italia şi Portugalia.

Prin modernizarea acestor sectoare de drum se urmăreşte reducerea costurilor operaţionale de transport pentru utilizatorii drumurilor, a numărului de accidente, reducerea timpului petrecut în trafic, precum şi crearea unor condiţii de confort şi siguranţa pe drumurile publice.



Sursa: UNIMEDIA 
Reporter: Cristina Buzovschi 


0 Comments: