Cum s-a combinat celularul cu consola şi 3D-ul

joi, 17 februarie 2011

Cum s-a combinat celularul cu consola şi 3D-ul

Nici o surpriză după prima zi a con­gre­sului mondial telecom de la Bar­ce­lona. Giganţii mondiali res­pec­tă calendarul prefigurat în ultimele luni. Totuşi, se pot constata noi ten­dinţe pe piaţa comunicaţiilor mobile, o dată cu pătrunderea masivă a ta­bletPC-uri­lor (inclusiv parteneria­te cu operatorii), „intersectarea” cu teh­no­logii 3D şi console de jocuri portabile.


Dacă despre smartphone-ul Op­timus 3D coreenii de la LG au lăsat să se scurgă diverse informaţii până la startul Mobile World Congress (pro­cesor dual-core, lentilă dublă pentru filmare 3D, ecran 4.3 inci cu re­dare tridimensională, dar fără a ne­cesita ochelarii speciali plus parteneriat cu Youtube pentru filmuleţe 3D pe un canal dedicat), cu noua tabletă au fost mai secretoşi. Avem de-a face cu Optimus Pad, un gadget cu ecran de 8,9 inci (22,6 cm), aspect 15:9 şi decodare Full HD 1080p, sistem de operare Android 3.0 (Honeycomb) şi procesor dual-core Tegra 2 NVIDIA de 1GHz pentru mai multă performanţă, cameră video 3D. Şi Motorola s-a folosit de acest eveniment pentru a anunţa prezenţa pe piaţa europeană a tabletei sale Xoom: ecran 10.1 inci, procesor dual-core, cameră foto de 5MP şi Android 3.0.

După cum spuneam, un alt punct de atenţie în cadrul ediţiei din an a MWC este reprezentat de „hibridul” smartphone-consolă portabilă. Evident, este gadgetul celor de la Sony Ericsson: Xperia Play, un terminal aş­teptat pe piaţă de aproximativ un an. Şi acesta beneficiază de platforma Android 2.3, are un ecran de 4 inci, cu designul inspirat de la PSP. Dar cum nu este un eveniment de-di­cat gadget-urilor, MWC acordă in­teres şi politicilor sociale, econo­mice, financiare legate de comunica­ţiile mobile.

Un astfel de proiect vine din zona medicală, fiind vorba despre teh­no­logii bazate de monitorizare de la dis­tanţă, asistenţă, acolo unde sunt implicaţi mari producători de echipamente şi operatori.

0 Comments: