(video) Escrocherie de 300 mii euro! Un grup de tineri acuză MAI, PG și CCCEC de inacțiune

miercuri, 26 octombrie 2011

(video) Escrocherie de 300 mii euro! Un grup de tineri acuză MAI, PG și CCCEC de inacțiune

Visul american de a munci și călători în SUA și Canada a fost spulberat pentru aproximativ 150 de persoane. Un grup de tineri din Republica Moldova susțin că au devenit victime ale programului Work and Travel. După ce au achitat companiei Global Business Consultanță, fiecare câte 2-3 mii de euro, tinerii au rămas fără bani și contracte de muncă. Aceștia îl acuză pe directorul instituției, Petru Jitaru, că i-a înșelat și a fugit cu banii. 

Ana Axintie, unul dintre tineri, a declarat azi în cadrul unei conferințe de presă că banii pentru contracte au fost achitați în perioada anilor 2009-2010. Potrivit sursei, în vara acestui an, Petru Jitaru a vândut firma și a dispărut împreună cu 300 000 de euro.


„Am realizat că am devenit victima unei escrocherii, ne-am adresat organelor de drept. Însă nicio reacție din partea PG, CCCEC și CGP. Trebuie să ne rugăm la organele competente ca să fim audiați”, a spus aceasta. Victimele susțin că firma cu care au semnat contractul a fost vândută ulterior de câteva ori, iar noii proprietari nu sunt de găsit.

Tinerii au cerut audiența la prim-ministrul Vlad Filat. Aceștia au fost redirecționați către consilierul premierului pe probleme de tineret, Tudor Darie. "Am aflat cu stupoare că acesta îl cunoaștea pe Jitaru, pe acest escroc. Darie a spus că va încerca să ne ajute să scoatem banii fără a ajunge în judecată, după o întâlnire cu Jitaru. Consilierul a spus să nu ne intreseze soarta acestuia, dar cum să ne recuperăm banii mai repede”, a declarat o altă victimă a escrocheriei, Leonid Corceac.

Consilierul prim-ministrului a declarat pentru UNIMEDIA că Guvernul nu are instrumente prin care să poată să influențeze Procuratura Generală pentru ca aceasta să ia o decizie sau să acuze pe cineva. "Am primit o petiție din partea acestui grup de tineri, adresată Primului ministru. M-am întâlnit cu ei. Ulterior, am găsit una dintre persoanele acuzate - Petru Jitaru, pe care l-am invitat la o discuție la Guvern, la care a fost prezentă și Ana Axentie, lidera grupului de tineri. Ei au discutat, au făcut schimb de documente și au convenit că vor ține legătura pe viitor. A fost unicul caz în viața mea când l-am văzut pe acest Jitaru. Într-o săptămână ancheta pe linia Ministerului Afacerilor Interne va fi finalizată și urmează să fie transmisă organelor competente. După aceasta, PG va putea înainta acuzații persoanelor care au sustras acești bani”, a spus sursa menționată. Potrivit lui Darie, Petru Jitaru este în contact cu anchetatorii și urmează să fie invitat să depună mătrurii. În prezent, procurorii colectează probe în acest dosar.

Procurorul care instrumentează cazul a declarat pentru UNIMEDIA că va oferi comentarii pe marginea acestui caz în cursul zilei de astăzi.

Tinerii au mai declarat că pe data de 31 octombrie vor organiza un protest în Piața Marii Adunări Naționale. „Cerem să se facă dreptate, să ne fi restituiți banii și să fie pedepsit Petru Jitaru”, au declarat aceștia.



Sursa: UNIMEDIA 
Autor: Rodica Căruntu 


0 Comments: