Tinerii preferă internetul, apoi televiziunile, ziarele și radioul

sâmbătă, 8 octombrie 2011

Tinerii preferă internetul, apoi televiziunile, ziarele și radioul
Foto: www.nextrem.eu

Majoritatea tinerilor din Moldova se informează foarte rar din ziare, deseori de la TV și radio, iar internetul este sursa de bază pentru aceștia. Aceasta este concluzia unui sondaj realizat de Centrul de Cercetare Sociologică (CCSM), la care au participat aproape 1600 de tineri.


Astfel, fiind întrebați despre cât de des răsfoiesc ziarele, tinerii respondenți au răspuns cu „Foarte des” - doar 5%, „Des” - 15%, „Rar” - 36%, 30% au spus că foarte rar accesează presa scrisă, iar 14% deloc nu interacționează cu ziarele. De altfel, nici televizorul nu este pe primul loc printre preferințele tinerilor din Moldova. Aproximativ 28% din adolescenți urmăresc jurnalele de știri la televizor foarte des, 47% deseori vizionează știrile la televizor deseori, 18% au spus că rar se informează de la TV, 5% foarte rar, iar 2% în general nu privesc știrile la televizor.

Internetul este sursa principală de informare a tinerilor. Astfel, potrivit sondajului, 53% foarte des citesc știrile pe internet, 25% deseori accesează portalurile informaționale, 10% intră mai rar pe site-urile de știri, 5% citesc foarte rar internetul, iar 7% nu interacționează deloc cu mediul online pentru a se informa. Posturile radio de asemenea nu sunt surse de informare foarte importante pentru adolescenți. Doar 9% au răspuns că ascultă radioul foarte des pentru informații, 18% au răspuns cu „Des”, 33% au spus că rareori ascultă radioul pentru a afla mai multe informații, 25% ascultă foarte rar posturile de radio, iar 15% din tineri - nu ascultă deloc radioul.

Postul de televiziune cu cel mai mult public tânăr este PRO TV - cu 30%, 13% din adolescenți urmăresc PRIME de cele mai multe ori, Moldova 1, PUBLIKA TV, MUZ TV și NIT sunt posturile care sunt urmărite de câte 8% din tineri, fiecare. Posturile de divertisment TNT, Jurnal TV și CTC au câte 7%, 7% și respectiv 5%. Postul public național românesc, TVR 1, este urmărit de aproximativ 2% din tinerii moldoveni, iar Euro TV este vizionat de 1% din tinerii care au participat la sondaj.

Referitor la jurnalele de știri, de asemenea PRO TV este pe primul loc în top - 41%, iar PRIME e pe 2 cu 13%. PUBLIKA TV - 12%, Jurnal TV - 10%, Moldova 1 - 9%, iar NIT - 7% -posturi alese de tineri pentru știri. Tipul de program cel mai urmărit de adolescenți este filmul, cu o pondere de 41%, urmează știrile - 32%, emisiunile de divertisment - 16%, iar talk show-urile sunt alese de 9% din tineri.

UNIMEDIA menționează că sondajul a fost realizat de CCSM pe un eșantion de 1596 persoane, care au vârste cuprinse între 15 și 34 de ani. Probabilitatea rezultatelor sondajului este de 95%, iar eroarea tolerată, de ± 2,6%. Interviurile au avut loc în mai multe localități ale Moldovei în perioada 28 august - 21 septembrie 2011.

Sursa: UNIMEDIA
Autor: Vadim Zgherea


0 Comments: