Ilie Cazac subsemnează o scrisoare prin care recunoaşte că a colaborat cu SIS-ul de la Chişinău

vineri, 2 iulie 2010

Ilie Cazac subsemnează o scrisoare prin care recunoaşte că a colaborat cu SIS-ul de la Chişinău
Foto: ablog.ro

Ilie Cazac, arestat la Bender pe cauză de trădare şi colaborare cu SIS-ul de la Chişinău, subsemnează o scrisoare adresată şefului misiunii OSCE în Moldova Philip Remle, publicată astăzi, 2 iulie 2010, pe site-ul Olvia-pres, agenţia oficială de presă a regimului de la Tiraspol. Prin această corespondenţă, Cazac recunoaşte conlucrarea cu SIS-ul, dar susţine că a fost impus să facă acest lucru. În plus, acesta declară că SIS-ul nu l-a informat despre faptul că colaborarea cu Serviciul ar putea fi cauză de răspundere penală în Transnistria. "SIS-ul mi-a adus daune. Rog să mi se acorde asistenţă juridică pentru a evalua pagubele", arată scrisoare semnată de Ilie Cazac la data de 26 iunie 2010.


"Domnule ambasador, vi se adresează cetăţeanul Ilie Cazac, acuzat şi reţinut pe motive de infracţiune în temeiul articolul 271 din Codul penal al Transnistriei ("trădare")", astfel începe scrisoarea transmisă de către Ministerul Securităţii de la Tiraspol şi subsemnată de Cazac.

"Da, într-adevăr, am fost impus să lucrez pentru ei (SIS - n.r.), colectând diverse informaţii privitor la Transnistria, România şi Ucraina.Totul a început când m-am mutat în această ţară în calitate de observator la alegerile prezidenţiale din decembrie 2004. În acest scop, am fost introdus de SIS-ul de la Chişinău în diverse organizaţii politice din Moldova, printre care organizaţia de tineret a PPCD şi Mişcarea Unionistă", ar fi recunoscut Cazac în scrisoare transmisă şefului Misiunii OSCE în Moldova.

În acelaşi timp, el susţine că a fost forţat să colaboreze cu SIS. "Acum, fiind în închisoare, îmi dau seama că ei (SIS - n.r.) m-au înşelat. SIS-ul mereu îmi aducea aminte de obligaţiile mele faţă de ei, şantajându-mă cu documentul semnat cu privire la colaborarea din 2004, dar ei niciodată nu şi-au respectat obligaţiile faţă de mine. Am vrut încă din 2005 să încetez cooperarea cu SIS-ul, dar am fost ameninţat că eu şi familia mea vom fi urmăriţi şi că vor divulga secretul despre colaborea mea cu SIS-ul colegilor de facultate şi membrilor PPCD", se mai arată în scrisoare. "Agenţii SIS mi-au spus de multe ori că noţiunea de "ex-securişti" nu există", se mai menţionează în coresponenţa subsemnată de Cazac.

"N-am fost informat că colaborarea mea cu SIS poate fi luată drept cauză de răspundere penală în Transnistria. Din cauza SIS-ului acum sunt arestat şi judecat pentru trădare", ar fi scris Ilie Cazac.

"Am apelat la directorul SIS Mihai G. pentru ajutor, dar ei nu au întreprins nimic. Asta m-a convins şi mia mult de iresponsabilitatea lor. În acest sens, rog să mi se acorde ajutor, inclusiv şi asistenţă juridică, pentru a evalua pagubele ce mi le-a cauzat SIS-ul", astfel se încheie scrisoarea adresată lui Philip Remle.

UNIMEDIA menţionează că Ilie Cazac, în vârstă de 25 de ani, angajat al Inspectoratului Fiscal al oraşului Bender, a fost arestat pe 19 martie de către reprezentanţii Ministerului Securităţii de la Tiraspol. De atunci, părinţii săi nu ştiu nimic despre el. Ilie Cazac este acuzat de trădare şi spionaj în favoarea Chişinăului.

sursa: Unimedia

0 Comments: