Ghimpu despre apelul lui Lujkov de a boicota produsele moldovenești: Nu vreau să mă cobor la nivelul lui. Să le interzic cetățenilor moldoveni să citească Tolstoi sau Dostoievski? E o prostie!

sâmbătă, 3 iulie 2010

Ghimpu despre apelul lui Lujkov de a boicota produsele moldovenești: Nu vreau să mă cobor la nivelul lui. Să le interzic cetățenilor moldoveni să citească Tolstoi sau Dostoievski? E o prostie!
Dmitri Medvedev şi Mihai Ghimpu. Chişinău, 9 octombrie 2009
Foto: parlament.md

"Nu vreau să mă cobor la nivelul lui Lujkov, să-l supăr sau să-l jignesc. E o prostie ce a spus. Piața decide ce se vinde și ce se cumpără. Acum, ce să fac? Să interzic cetățenilor moldovceni să nu să citească Tolstoi sau Dostoievski? Eu așa prostii nu o să fac. Am trăit în mediul culturii ruse și asta este mai presus decât declarațiile primarului Moscovei." Declarația aparține președintelui Parlamentului, Mihai Ghimpu, lansată la o întâlnire cu tinerii, organizată de Think Moldova, ca reacție la un apel al primarului Moscovei Iurii Lujkov către cetățenii ruși de a boicota produsele moldovenești.

"Ce s-ar întâmpla dacă președintele rus, Dmitri Medvedev, ar da un decret, iar primarul Chișinăului, Dorin Chirtoacă, l-ar comenta? Nu pot să-mi închipui cum ar reacționa...", a mai adăugat Ghimpu.


"Nu este prima dată când Lujkov are așa reacții bolnăvicioase. Cunosc poziția sa și în problmema transnistreană. Să fie clar: eu sunt președinte, nu Lujkov. Mai mult, rușii nu au acceptat să trăiască sub ocupație și trebuie să înțeleagă că și noi vrem să trăim liberi", a opinat președintele interimar.

Ghimpu a mai declarat că "Declarația Dumei de Stat a Rusiei o să rămână declarație. R. Moldova are un respect față de vorbitorii de limbă rusă, care locuiesc la noi. Conducerea Rusiei trebuie să înțeleagă că în urma acestei ocupații noi am suferit foarte mult. Vorbim de un regim sovietic, nu de Moscova sau poporul rus. Rusia o să câștige dacă o să-și schimbe politica. Ei se pot mândi cu cultura sa, recunoscută la nivel mondial... aceasta este bogăția Federației Ruse. Iar Pactul Ribentrop - Molotov, rezultatul căruia este ocuparea Basarabiei, a fost condamnat și de Sovietul Suprem al Uniuni Sovietice."

Președintele Parlamentului a mai declarat tinerilor că "în UE nu ne putem duce cu carul de minciuni", deoarece "acolo sunt alte principii".

"Nu fac politică reieșind din mentalitatea majorității. Noi trebuie să schimbăm mentalitatea, deoarece majoritatea societății este crescută în stil sovietic. Eu am principii de care mă conduc. Ocupația sovietică îmi amintește de faptul că tatăl meu de la învățător a devenit paznic, un unchi a fost deportat în Siberia, fratele Gheorghe Ghimpu a ajuns în închisoare, iar un alt frate a murit... Ce și-au imaginat unii că voi face la 28 iunie?", s-a mai întrebat retoric Ghimpu.

sursa: Unimedia

0 Comments: