(video) Declarații după trilaterala PLDM, PD și PL de astăzi: Am discutat despre partajarea responsabilităților pentru un act de guvernare eficient

marți, 14 decembrie 2010

(video) Declarații după trilaterala PLDM, PD și PL de astăzi: Am discutat despre partajarea responsabilităților pentru un act de guvernare eficient
Colaj: UNIMEDIA

Liderii PLDM, PD și PL s-au întâlnit astăzi la ora 15.00 la reședința de stat din str. Nicolae Iorga, pentru a negocia formarea unei coaliții de guvernare. Marian Lupu, președintele PD, a lipsit de la întrunire. Acesta este plecat în Germania cu scopuri personale. 

Acesta a fost înlocuit în cadrul negocierilor de către vicepreședintele PD, Valeriu Lazăr. După trilaterală, care a durat cca două ore și 20 minute, reprezentanții celor 3 formațiuni democratice au declarat că aceștia au discutat și despre partajarea funcțiilor. Totodată, aceștia au anunțat că discuțiile în format PLDM-PD-PL vor continua și la sfârșitul săptămânii. 

Vedeți mai jos declarațiile făcute de reprezentanții celor 3 partide:


Vlad Filat, președinte PLDM: Avem dialog și acest lucru este important. Vom continua să avem consultări și în zilele următoare. Am avut discuții la mai multe subiecte. Am vorbit și despre necesitatea semnării unui acord. Din punctul meu de vedere e un pas firesc din acest proces, care nu este unul ușor, dar necesar. Vor răspunde colegii de la PD dacă s-au decis sau nu. Noi vom continua negocierile. Am discutat despre cum urmează să partajăm responsabilitățile pentru ca actul de guvernare să fie eficient. Noi nu suntem în întârziere. Este important să avem discuții, pentru ca la final să avem o guvernare bună, dar nu să constatăm că avem carențe. Următoarea întâlnire va avea loc joi. Fiecare din noi are teme pentru acasă în interiorul partidelor. Sunt discuții și despre funcții, dar asta nu înseamnă că ne batem pe acest subiect. Acest lucru înseamnă un proces autentic de negocieri.

Dumitru Diacov, președinte de onoare PDM: Am avut o discuție bună, pe marginea mai multor probleme. Am discutat despre propunerile făcute anterior. Sper că acest dialog urmează să fie continuat. 


Mihai Ghimpu, președinte PL: Partidul Liberal a fost tot timpul pentru Alianța pentru Integrare Europeană. Am ajuns la înțelegerea că fiecare conștientizăm că este nevoie de un echilibru în activitatea partidelor de guvernământ. A trebuit să-i puneți întrebarea dlui Filat cu privire la declarațiile de împărțire a funcțiilor între PD și PL. Eu cred că el astăzi a regretat pentru ce a spus. Chiar dacă se ascultă telefoanele, acest lucru nu s-a întâmplat. Este important că noi astăzi am convenit despre acest echilibru, fapt ce eu consider că este un succes. N-am discutat despre distribuție egală sau proporțională. Este important să formăm alianța și după aceea vedem cum alegem și președintele țării. Nu poate exista motiv pentru a declara alegerile nevalide și repetarea acestora. Întrunirile dintre PD și PL înseamnă că noi facem tot posibilul pentru a constitui Alianța. Noi am cedat ce am avut de cedat, acum urmează să facă pași și alți colegi.  




Sursa: UNIMEDIA
Video: Privesc.EU


0 Comments: