OFICIAL: Peugeot 308 facelift

miercuri, 9 februarie 2011

OFICIAL: Peugeot 308 facelift
Foto: piataauto.md

Producatorul francez a dezvaluit versiunea facelift a modelului 308. Schimbarile sunt insa suficient de majore incat sa le putem compara cu o noua generatie.


In primul rand, Peugeot 308 a obtinut o noua identitate vizuala, aliniindu-se noului stil de design al marcii. Astfel, si Peugeot 308 renunta la fata zambitoare si ultra-dimensionata de felina si adopta eleganta fratelui mai mare din gama – 508. A suferit modificari si silueta modelului, barele de protectie avand extremitatile ceva mai coborate, pentru a spori efectul de dinamism al masinii. Formele farurilor, a capotei – toate au fost si ele modificate.

In interior schimbarile sunt cel putin la fel de radicale, cu o noua plansa de bord, executata din materiale mult mai elegante, menita sa sporeasca senzatia generala de calitate a ambiantei. Daca designul masinilor franceze era considerat candva aproape experimental, astazi lucrurile par sa adopte o forma pe cat de eleganta si clasica, pe atat de ingenioasa si matura.

Pe langa schimbarile estetice, Peugeot 308 isi propune acum sa-si atribuie si eticheta de masina cu grija fata de mediu. Iar eficienta mai mare rezulta dintr-o serie lunga de detalii tehnice. 

Greutatea masinii a scazut, in medie, cu 25 kg, iar o masina mai usoara consuma intotdeauna mai putin. Rotile au fost incaltate cu anvelope cu rezistenta redusa, care contribuie semnificativ la micsorarea consumului de combustibil si implicit a emisiilor CO2. Motoarele 1.6 HDI vor avea acum pompe de ulei ghidate, iar la unele propulsoare a fost revizuit si alternatorul. Sistemul de directie a fost si el modificat, fiind dotat cu o pompa electrica. Unele versiuni ale modelului au si un coeficient aerodinamic record pentru acest segment, de 0.28.

Dupa Peugeot 508, 308 este al doilea model care adopta tehnologia micro-hybrid. Aceasta tehnologie combina motorul de 1.6 litri HDI cu un alternator reversibil, care include si functia START/STOP. Astfel, energia este regenerata in momentele de franare, fiind stocata in baterie, pentru a fi asigurat ulterior suplimentul necesar de putere in momentele de accelerare. 

In total , lista de motorizari include doua variatii ale motorulu 1.6 HDI – de 92 CP si 112 CP, doua ale celui de 2.0 HDI – de 150 CP si 163 CP, un propulsor pe benzina de 1.4 litri si 98 CP, un altul de 1.6 litri si 120 CP, precum si doua variatii ale propulsorului turboaspirat de 1.6 litri, dezvoltat impreuna cu grupul BMW, de 156 CP si 200 CP.

Peugeot 308 facelift isi va face debutul public la Salonul Auto de la Geneva.




Sursa: piataauto.md


0 Comments: