Preşedintele Egiptului, Hosni Mubarak, refuză să demisioneze: Nu ascult dictatele străine

vineri, 11 februarie 2011

Preşedintele Egiptului, Hosni Mubarak, refuză să demisioneze: Nu ascult dictatele străine
Foto: dcnews.ro

"Mă adresez astăzi (joi, n.r.) tinerilor din Egipt, cei din piaţa Eliberării. Sunt mândru de voi, sunteţi un simbol al Egiptului, sunteţi nişte tineri care visează la un viitor mai bun. Vă promit că sângele martirilor nu a curs în zadar. Îi voi pedepsi pe cei care au comis crime împotriva voastră. Famiilor victimelor le spun că sufletul meu a fost la fel de distrus ca şi al vostru", şi-a început Mubarak discursul de la televiziunea de stat.


"Am mai declarat şi cu alte ocazii că nu voi mai candida la următoarele alegeri prezidenţiale şi că mă voi mulţumi cu ceea ce am făcut în aceşti ani. Vă promit că voi asigura transferul de putere către acela care va fi ales de către voi în mod corect la alegeri. Aceasta este promisiunea pe care mi-am făcut-o mie, în faţa divinităţii. Vreau să asigur securitatea egiptenilor şi să ieşim din acestă criză", a declarat preşedintele Egiptului, precizând că, până în septembrie, va urma un plan de tranziţie paşnică a puterii.

"Priorităţile mele acum sunt să recâştig încrederea egiptenilor şi să recâştigăm imaginea la nivel internaţional, să revigorăm economia", a mai spus preşedintele egiptean. "Nu voi asculta dictatele străinătate", a mai spus Mubarak.

Mubarak a vorbit şi despre unele amendamente care ar putea fi aduse Constituţiei, numind eventuale modificări ale articolului 179, care se referă la durata unui mandat prezidenţial, la modul cum se va face transferul de putere şi la cum sunt organizate alegerile. Mubarak a dat asigurări că alegerile vor fi corecte şi transparente.

"L-am delegat pe vicepreşedinte să aibă responsabilitate în multe domenii şi să scoată Egiptul din această criză. Să asculte de voia oamenilor", a mai spus preşedintele egiptean.

În timpul discursului lui Hosni Mubarak, protestatarii din piaţa Tahrir au început să scandeze şi să fluture în aer pantofi, în semn de lipsă de respect.

Protestele din Egipt se află joi în 17-a zi, manifestanţii ocupând în continuare piaţa Tahrir şi cerând demisia lui Mubarak. În plus, mii de muncitori egipteni au intrat joi în grevă, pentru a cere salarii mai mari, crescând presiunea exercitată asupra guvernului confruntat deja cu revolte.

Mai multe surse egiptene declaraseră, în cursul zilei de joi, că este posibil ca Mubarak să-şi anunţe demisia. Ministrul egiptean al Informaţiilor a negat că Mubarak se va retrage.

0 Comments: