Cine-l protejează pe Adrian Nichifor?

miercuri, 23 februarie 2011

Cine-l protejează pe Adrian Nichifor?
Foto: Alex Coze

Întrebarea din titlu nu mi-am pus-o o singură dată. Ultima dată când am făcut acest lucru, m-am ales cu un apel telefonic primit de la avocatul lui Nichifor, Ion Vîzdoagă, care m-a amenințat în cel mai pur stil avocățesc moldav. Cei ce au avut de a face cu avocați care în cariera lor au apărat doar criminali de genul lui Gumeniță ori Nichifor, știu la ce mă refer. 


Recunosc că mi-a fost destul de greu să mă decid asupra titlului acestui material, inițial dorind să merg pe ”Tupeu de criminal”. Pentru că deși în viața mea am văzut mulți criminali tupeiști, marea lor majoritatea prin filmele americane, trebuie să recunosc că niciunul dintre ei nu poate rivaliza cu tupeul extraordinar de care dă dovadă criminalul nostru din Grozești, Adrian Nichifor. Să împuști un om cu zeci de martori în jurul tău, să refuzi să te prezinți de mai multe ori la ședința de judecată pentru că nu-ți place mașina cu care urmează să fii transportat, ca într-un final să declari că de fapt nu tu l-ai împușcat pe Pârlici, ci propriul său frate, înseamnă să ai tupeu cu carul. Și nu doar tupeu, pentru că degeaba îl ai dacă nu există și niște personaje puternice în spatele tău, care să te susțină.

Iar aici, revin la întrebarea din titlu: cine-l protejează pe Nichifor? În Moldova, criminali la drumul mare se găsesc cu duiumul, iar marea lor majoritate sunt condamnați în deplin anonimat, luând câte 20 de ani de pușcărie, chiar dacă dovezile sunt mult mai vagi decât în cazul lui Nichifor. Nu-mi amintesc ca vreunul dintre aceștia să fi avut în celulă laptop conectat la internet, zeci de litri de bere, vodkă și alte licori bahice. De refuzuri de a se prezenta la ședința de judecată nici nu poate fi vorba. Iar să mai vii și cu declarații de genul celora pe care le-am auzit ieri, chiar că este pentru prima dată când aud. Mai ales că aceste declarații vin abia la un an de zile după săvârșirea crimei. Adică Nichifor a uitat până ieri cine l-a împușcat pe acel om, ca ieri să i se ia ceața de pe creier și să-și amintească brusc că el e nevinovat și că totul nu este decât o înscenare.

Continuare pe blogul lui Alex Cozei... 

sursa: Unimedia

0 Comments: