duminică, 30 octombrie 2011
Foto: www.flux.md
|
Ministerul Transporturilor și Infrastructurii Drumurilor (MTID) anunță că este pornit să redreseze situația aeroporturilor din Bălți și Mărculești. Asta după ce săptămâna aceasta R. Moldova a parafat cu Uniunea Europeană Acordul privind spațiul aerian comun.
Ministerul condus de liberalul Anatol Șalaru anunță că a creat un grup de lucru compus din specialişi din domeniul aviaţiei civile din cadrul Ministerului, ASAC-ului, precum şi din reprezentanţii agenţilor economici şi operatorilor care activează în sector. Totodată, au fost convocați reprezentanții aeroporturilor naționale din Bălți, Cahul și Mărculești în vederea identificării măsurilor de redresare a situației actuale a acestora.
Potrivit MTID, în contextul Acordului de spațiu aerian comun RM-UE, a început și procesul de reorganizare a Companiei aeriene de Stat ,,Air Moldova” în societate pe acțiuni.
UNIMEDIA amintește că semnarea Acordului de sparțiu aerian comun RM-UE va avea loc la următoarea şedinţă a Consiliului Miniştrilor de Transport ai UE, care se preconizează să aibă loc în martie 2012, la Bruxelles. După aceasta va urma procedura de ratificare a acestui acord de către toate parlamentele statelor-membre ale UE, inclusiv şi de Parlamantul RM, după finalizarea căreia Acordul va intra în vigoare. În mod de excepţie, acordul prevede că părţile vor începe implementarea acestuia pînă la intrarea lui în vigoare, imediat după semnarea lui.
Autoritățile moldovene declară că se așteaptă la o reducere a prețurilor biletelor avia cu 30-40%. Semnarea acestui Acord de servicii libere aeriene cu Uniunea Europeană va permite companiilor aeriene autohtone să-şi extindă activitatea în spaţiul Uniunii Europene, va stimula concurenţa pe piața aeriană, va îmbunătăţi calitatea serviciilor prestate, ceea ce va permite creșterea fluxului de turiști
Precizăm că negocierile privind Spațiul Aerian Comun dintre Republica Moldova și Uniunea Europeană au fost lansate în iulie 2011. Acordul privind Spaţiul Aerian Comun UE-RM va menţine statutul independent al Autorităţii Aeronautice Civile din RM, eliminând astfel o serie de riscuri semnalate de ASAC, privind posibile stopări nemotivate la sol a operatorilor naţionali.
0 Comments:
Post a Comment