Limitele eficienţei: Fiat 500 are acelaşi consum ca BMW 320d

vineri, 27 august 2010

Limitele eficienţei: Fiat 500 are acelaşi consum ca BMW 320d
Foto: motorstory.ro

Toti soferii isi doresc masini eficiente. Nu este vorba doar de cei care sunt la nivelul unui hatchback fara pretentii, ci de toata lumea. Si cei care cumpara masini premium, SUV-uri, orice, nu mai sunt indiferenti la consum. De ce se intampla asa? Pentru ca toti producatorii, inclusiv cei premium, au aratat ca se poate. Se poate face un SUV premium, de peste 300 CP care sa consume doar 11 l/100 km in oras. Nu 18 l/100 km, ca pana acum cativa ani, ba chiar peste 20% in cazul V8-urilor. Asta inseamna progres tehnologic, care genereaza eficienta.

Eficienta are insa niste limite, sustin expertii. Si urmatorul exemplu ilustreaza cat se poate de clar acest lucru. Vorbim despre doua masini cu totul diferite, din clase diferite, pentru categorii diferite de clienti, cu preturi deloc comparabile: Fiat 500 cu noul motor cu 2 cilindri, de 0,9 litri si BMW 320d EfficientDynamics Edition, cu motor turbodiesel de 2 litri si 163 CP.


Aceste versiuni sunt cele mai economice din gamele lor si cu toate ca sunt foarte diferite, au acelasi consum mediu!

Exact, o masina de clasa mini, cu motor de 0,9 litri, turbo, de 85 CP, are acelasi consum mediu ca o masina de clasa medie, premium, echipata cu un turbodiesel de 2 litri si 163 CP. Evident, performantele dinamice nu sunt comparabile.

Asta arata limitele eficientei, acum. Am mai spus-o, un motor mic, fie el si cu 2 cilindri, nu garanteaza valori exceptionale si de neatins de altele mai mari, in ceea ce priveste consumul. Pentru ca un motor mic depune mult mai mult efort pentru a propulsa masina decat unul mai mare. Nimeni nu va merge cu Fiat 500 0,9 TwinAir cum ar merge cu bicicleta. Va merge normal, cu acceleratii normale, dictate de rabdarea soferului si de trafic.

Iar rezultatul este acelasi, la nivelul consumului, cu al unei masini premium, sport.


sursa: Unimedia

0 Comments: