(video) Liderii PLDM și PL s-au întâlnit azi la reședința de stat. "Nu am discutat despre funcții. Încep negocierile", anunță cele două formațiuni

vineri, 3 decembrie 2010

(video) Liderii PLDM și PL s-au întâlnit azi la reședința de stat.
Foto: Colaj UNIMEDIA

(UPDATE, 14.15) Vedeți mai jos imagini video de la întâlnirea PLDM-PL.

Liderii PLDM și PL s-au întâlnit astăzi la ora 12.00 pentru a purta discuții cu privire la situația post electorală. Întâlnirea dintre cei 6 a avut loc la reședința de stat de pe str. Nicolae Iorga. Atât Mihai Ghimpu, cât și Vlad Filat au ieșit bine dispuși de la întrevedere.  

La ieșirea de la întâlnirea cu liberalii, liderul PLDM, Vlad Filat a declarat că a dialogat cu Mihai Ghimpu, Ion Hadârcă și Anatol Șalaru, dar negocierile vor începe de săptămâna viitoare. "Eu nu beau cafea. Eu beau ceai. Aici servesc ceai bun. Așa cum am spus, la ora actuală avem discuții cu partidele care au acces în Parlament. Ieri am discutat cu PD, azi cu PL - urmează să discutăm și cu reprezentanții Partidului Comuniștilor", a subliniat acesta.  


"Începând de săptămâna viitoare vor începe negocierile. Șansele de reconstituire a AIE sunt foarte de mari deoarece peste 60% din cetățenii cu drept de vot au optat pentru continuare acțiunilor guvernării din ultimul an. Avem relații de prietenie și colaborare cu Mihai Ghimpu. Nu am vorbit despre funcții. Până în momentul în care nu vom conveni asupra principiilor Alianței, nu vom discuta despre funcții. Funcțiile sunt instrumente care vor duce la realizarea angajamentelor în fața cetățenilor, atât", a mai precizat liderul liberal-democraților.

Întrebat despre o posibilă coaliție mai largă, Filat a menționat că discuțiile nu au ajuns la un astfel de nivel. "Am făcut o analiză despre rezultatele alegerilor, situația R. Moldova, ce urmează să facem", a conchis prim-ministrul.

De cealaltă parte, Mihai Ghimpu consideră că discuțiile cu reprezentanții PLDM "au fost bune". "Știți ce mă bucură pe mine - când văd atâta presă liberă. A fost o întâlnire bună. M-am convins că mergem pe un drum corect. Am discutat și despre principii, valori. Nu am avut discuții cu PD până acum, dar vom avea și cu ei un dialog. Relațiile dintre mine și Vlad Filat nu a fost atât de dure în campania electrorală. Fiecare avea diferite viziuni despre cum se guvernează. Acum, toți trebuie să tragă concluziile necesare. Eu nu am motive să spun azi că PD nu va fi împreună cu noi", a conchis președintele PL. 

UNIMEDIA amintește că președinții PLDM și PL au discutat ieri seara la telefon. Cei doi au programat o întâlnire pentru ziua de astăzi. Întâlnirea dintre liderii PLDM și PL vine după ce ieri, Vlad Filat, Alexandru Tănase și Mihai Godea s-au întâlnit cu Marian Lupu, Dumitru Diacov și Vladimir Plahotniuc din Partidul Democrat. Cei 6 au fost surprinși de jurnaliști la un restaurant din Chișinău în jurul amiezii.   

Atât PLDM, cât și PD au declarat pentru jurnaliști că după procesul de consultări între membrii AIE va exista și un dialog cu Partidul Comuniștilor. Informațiile au fost confirmate de Marian Lupu, dar și de Vlad Filat.   





Sursa: UNIMEDIA
VIDEO: Privesc.EU


0 Comments: