marți, 26 aprilie 2011
![]()
Poză simbol
Foto: automation-drive.com |
Testele pentru măsurarea coeficientului de inteligenţă (IQ) sunt evaluări parţiale, deoarece cercetătorii leagă scorurile obţinute în urma evaluării de succesul sau eşecul din viitorul subiectului, potrivit health.usnews.com.
Pe de altă parte, testele de IQ nu măsoară doar inteligenţa, ci şi capacitatea de a deveni mai inteligent.
"Sociologii cred că acestea reprezintă măsurători precise referitoare la cât de bine pot învăţa oamenii: copii care au un IQ de 120 pot învăţa foarte bine, iar un copil care a primit un IQ de 95 nu poate învăţa atât de bine", a spus Angela Lee Duckworth.
De asemenea, ea a mai spus că nu toată lumea care face un test de IQ acordă acestuia o atenţie deplină.
"Am lucrat foarte mult în săli de clasă din mediul urban şi a fost evident faptul că unora dintre aceşti copii nu le păsa", a explicat Angela Lee Duckworth. "Au pus creioanele pe bancă după una sau două întrebări. Era evident că nici măcar nu au încercat să facă testul", a adăugat ea.
Duckworth a spus că a vrut să ştie cât de importantă este motivaţia celui care realizează testul în scorul obţinut, după ce a analizat mai multe studii şi a observat că stimulentele potenţează scorurile obţinute la aceste teste.
Cu toate acestea, concluziile studiului "nu arată că aceste scoruri IQ sunt toate determinate de motivaţie", a spus Duckworth.
0 Comments:
Post a Comment