Klimenco: „Dacă devin primar, învăţ limba moldovenească”

miercuri, 13 aprilie 2011

Klimenco: „Dacă devin primar, învăţ limba moldovenească”
Foto: protv.md

Partidul politic „Ravnopravie” s-a înscris şi el în cursa electorală pentru Primăria Chişinău. Formaţiunea l-a înaintat în calitate de candidat la funcţia de primar pe Valerii Klimenco şi a aprobat şi lista de consilieri. Potrivit lor, experienţa acumulată timp de 12 ani, cât a fost consilier municipal, îl va ajuta pe Klimenco să soluţioneze problemele Capitalei.


Klimenco a promis să facă ordine în oraş în cazul în care va obţine o majoritate în CMC. „Îmi place acest slogan - Daţi-mi 26 de mandate de consilieri în municipiul Chişinău şi eu voi opri dezorninea din oraş. Nu este un candidat mai bun ca mine. De 20 de ani eu cunosc problemele oraşului şi soluţiile”,  spune acesta, refuzând să estimeze şansele de a deveni primar, având în vedere că de obicei formaţiunea sa ia un procent mic la alegeri.

Pe lângă aceasta, liderul mişcrării „Ravnopravie” promite că va învăţa limba „moldovească” în decurs de jumătate de an după ce va ajunge la şefia Capitalei. „Până acum nu am avut un stimpul serios pentru a învăţa limba de stat. Alegeţi-mă primar, daţi-mi un stimul şi în jumătate de an voi cunoaşte limba moldovenească”, a afirmat Klimenco.

Totodată, reprezentanţii mişcării au declarat că de această dată nu vor mai susţine Partidul Comuniştilor şi că nu vor merge alături de ei în campanie pentru că sunt dezamăgiţi. „Comuniştii au renunţat la lupta pentru conferirea limbei ruse statutul de limbă de stat, au pus pe picior de egalitate veteranii sovietici şi pe cei care au luptat de partea lui Hitler. Pe timpul guvernării lor, nu a fost construită nicio întreprindere, iar numărul şomerilor a crescut de două ori, în special în rândul vorbitorilor de limbă rusă”, a subliniat Igor Tuleanţev, care este şi liderul „Ligii Tineretului Rus”.

UNIMEDIA precizează că la alegerile locale din 2007, Mişcarea „Ravnopravie” a participat în bloc cu Partidul „Patria-Rodina”, acumulând 3,29 % din voturi pentru Consiliul Municipal Chişinău, adică 10 mandate. Mişcarea „Ravnopravie” s-a ales atunci cu un mandat.

Sursa: UNIMEDIA


0 Comments: