Despre referendum, la cald. Și un mesaj special pentru Filat!

duminică, 5 septembrie 2010

Despre referendum, la cald. Și un mesaj special pentru Filat!
Foto: voceabasarabiei.net

Deci… N-a trecut! Acum e sigur!

Deși pe parcursul zilei eram foarte relaxat, chiar daca eram conștient că șansele ca acest referendum să treacă sunt foarte mici. Nu credeam nicio clipă că atunci când mă voi lovi de realitatea de la această oră, voi fi atât de dezamăgit și trist.


Ar fi o greșeală să caut vinovații, acum, la cald. Pot însă doar să spun ce am sesizat eu pe parcursul acestei așa-zise campanii electorale, când partidele noastre din deja defuncta AIE s-au comportat de-a dreptul penibil, manifestând cu totul alte interese decât reușita scrutinului.

Îmi amintesc cum în studioul Jurnaltv, îl avertizam pe deputatul PL, Valeriu Munteanu, că dacă vor trata campania electorală, în continuare, cu atâta superficialitate, rezultatele vor fi unele dezastruoase pentru ei. Deputatul mi-a răspuns râzând și m-a asigurat că la scrutin va fi o prezență între 40 și 50%.

Răspunsul lui Munteanu a caracterizat, de fapt, atitudinea cu care întreaga alianță au tratat acest referendum.

PLDM

PLDM-ul lui Filat deborda de optimism. În general, pe la ”București 88” toată lumea îl și vedea deja Președinte al țării pe Filat, deși nici măcar referendumul nu trecuse. Eu cred că și dacă trecea referendumul Filat avea doar a 3-a șansă, dar aceasta este calitatea consilierilor domnului prim-ministru, care sper că-mi va da dreptate măcar acum, dacă până acum lua cele spuse de mine cu foarte multă ironie.

PD

Lupu e un alt individ care se vedea deja Președinte. Spre deosebire de Filat, acesta a mers la întâlnire cu alegătorii, doar că acolo el nu vorbea despre importanța participării la referendum, ci se plângea precum o ”muiere” că Filat l-a trădat când a decis că va candida la Președinție. Va candida la Președinție, când referendumul nici nu se petrecuse.

PL

Ghimpu nu a fost nici o clipă interesat ca să treacă referendumul. S-a văzut și din campania lor electorală, aproape inexistentă. Sigur, de ce nu și-ar dori Ghimpu să mai stea în dublu fotoliu câteva luni? Între timp mai dă niște decorații, mai scote din buzunar niște decrete și mai face niște călătorii cu elicopterul. Ce, nu e bine?

AMN

Urecheanu. A existat și Urecheanu în această campanie? Nu l-ați văzut deloc? Nici eu! De ce ar fi interesat ”leșul” ăsta politic să fie validat referendumul, de vreme ce știe că nu va mai ”pupa” paramentul?

Mesaj special pentru Filat

Am văzut că unii deja au început să dea vina pe Mocanu și scandalul ”Antimafie” pentru participarea extraordinar de scăzută de la referendum. Iar ăia chiar nu au deloc simțul ridicolului în ei. Să se întrebe naibii, ce au făcut ei în decurs de un an de zile, din ce le promiseseră tinerilor care i-au adus la Putere? Să-și amintească de un tânăr, precum mine, ce pe parcursul întregii luni iulie 2009, s-a aflat prin satele republicii, cheltuind mii de lei din propriile buzunare, pentru a le face campanie electorală acestor indivizi. Cu ce am fost eu răsplătit pentru spiritul meu civic? Comuniștii cu care mă certam prin toate ”borțile” țării au fost primiți cu brațele deschise în PLDM? Superbă mulțumire!

Ce au făcut rectorii, medicii, sportivii, diaspora, comuniștii luați cu hurta în PLDM, ca să treacă acest referendum? Și ce au făcut tinerii care au activat în iulie 2009?

Domnule Filat, vă mai amintiți de ambasadorii, reprezentanții OSCE, analiștii politici, care vă spuneau că cel puțin 5%(din cele 15) din voturile acumulate de PLDM se datorează tinerilor ”care au umblat cu Adevărul”?

Și dumneavoastră cum le-ați mulțumit acelor tineri? Uitând brusc de ei și călcând pe toate valorile pentru care ei s-au ”înrolat” în campania electorală? Amintiți-vă cât de des îl sunați pe un anumit tânăr, pentru a-i cere sfaturile, până în 29 iulie 2009. Uneori chiar de câteva ori pe zi! Și de câte ori l-ați sunat după 29 iulie 2009 pe acel tânăr? Vă spun eu, niciodată! Și dacă așa ați procedat cu el, la fel ați făcut-o și cu alții!

Sper, domnule Filat, că măcar acum ați ajuns la concluzia că calitatea este mult mai importantă decât cantitatea, mai ales când acea cantitate vine de la niște oameni luați cu hurta.

sursa: Unimedia

0 Comments: