Americanul care a suferit un transplant total de faţă şi-a arătat noul chip

marți, 10 mai 2011

Americanul care a suferit un transplant total de faţă şi-a arătat noul chip
Foto: adevarul.ro

Primul american care a suferit un transplant total de faţă şi-a arătat noul chip în faţa presei. El a povestit că prima reacţie a fetiţei sale, după ce i-a văzut noul chip, a fost "Tati, eşti atât de frumos!"


Dallas Wiens a apărut pentru prima oară în public, după ce în luna martie a fost supus unei intervenţii chirurgicale de 17 ore, potrivit New York Times.

De meserie electrician, bărbatul în vârstă de 25 de ani a suferit în noiembrie 2008 un accident cumplit, în urma căruia a rămas fără chip: a cazut cu capul pe un fir de înaltă tensiune. Din cauza arsurilor, faţa acestuia a fost distrusa ş a rămas fără vedere şi miros. 

"Puteam trăi aşa dacă nu o aveam pe fiica mea. Dar nu am putut suporta gândul că va creşte fiind întrebată de ce tatăl ei arată diferit", a declarat tânărul.

După accident, Wiens, originar din Texas, a fost supus la 22 de operaţii, care nu i-au putut reconstrui, însă, trăsăturile feţei: nu avea ochi şi nas, ci doar o gură fără buze. În luna martie, o echipă formată din 30 de medici, asistente şi anestezişti au lucrat mai bine de 17 ore pentru a-i reconstrui faţa lui Wiens. El a primit nasul, buzele, pielea, nervii şi muşchii feţei unui donator decedat, a cărui identitate nu a fost dezvăluită. Costurile operaţiei au fost acoperite de armata SUA.

Astfel, bărbatul a putut să-şi redobândească mirosul. "M-am adaptat foarte repede. Acum am din nou miros şi pot respira cu ajutorul noului meu nas. Fiecare pas al recuperării mele a fost uimitor", declarat el.

Dallas Wiens a spus că primul lucru pe care l-a mirosit a fost lasagna din spital. "Nu vă puteţi imagina, dar miroasea delicios", a mărturisit el.





Wiens, până la accident:



Sursa: adevarul.ro


0 Comments: