luni, 16 mai 2011
Foto: autosaga.ro
|
Masini propulsate cu ajutorul metanului? Sigur, de ce nu, atata vreme cat respectivul combustibil este produs de catre o uzina nepoluanta, iar, in urma arderii gazului, atmosfera ramane mai curata.
Proiectul Audi e-gas implica doua componente majore: centrala electrica eoliana, insarcinata cu alimentarea fabricii de metan, si unitatea de productie a gazului propriu-zisa.
Prima va fi ridicata pe tarmul Marii Nordului si va avea la baza patru generatoare electrice de 3,6 MW, puse in miscare de catre vant. La nivelul unui singur an, cvartetul energetic va livra in jur de 53 de GWh de electricitate, adica o cantitate suficient de mare pentru alimentarea unui oras de dimensiuni medii.
Cel de-al doilea element al proiectului, uzina de “e-gas” (nume dat de Audi metanului obtinut pe cale sintetica), va produce hidrogen si metan la scara industriala incepand cu luna iulie a anului curent.
Conectata la o intreprindere specializata in productia de biogaz din deseuri, de la care se va alimenta cu dioxidul de carbon necesar procesului de metanizare, fabrica companiei din Ingolstadt va “imbutelia” circa 1.000 de tone de e-gas anual, consumand in acelasi interval circa 2.800 de tone de CO2 (care, altfel, ar fi ajuns in atmosfera).
Totodata, prin intermediul unei unitati specializate in electroliza apei, ea va crea hidrogenul necesar automobilelor cu celule de combustibil, pe care Audi le va comercializa intr-un viitor ceva mai indepartat (vezi cazul lui Q5 HFC).
Constructorul german considera ca, deocamdata, acest gen de masini nu a atins maturitatea necesara, asa ca hidrogenul produs in prima faza a proiectului e-gas va fi stocat in vederea supunerii procesului de metanizare.
Audi estimeaza ca aproximativ 2.500 de masini ar putea fi alimentate cu electricitatea centralei eoliene si metanul celei de e-gas: 1.000 de modele A1 e-tron (fiecare dintre ele ar putea parcurge 10.000 km pe an) si 1.500 de modele A3 TCNG (vehicule care ar putea acoperi, anual, 15.000 km).
Cat despre cantitatea de noxe produsa de ultimele mentionate, e deajuns sa spunem ca fiecare reprezentant al echipei “e-gas” va elibera in atmosfera mai putin de 30 g de CO2 la fiecare km (ca idee, Toyota Prius produce 89 g de CO2 per km). Cifra care, atentie, include toate emisiile produse in timpul ridicarii centralei eoliene si a fabricii de metan.
0 Comments:
Post a Comment